کابینۀ جدید یونان معرفی شد

کابینۀ جدید یونان معرفی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان کابینۀ جدید خود را معرفی کرد. در این کابینه، ۱۶ وزیر حضور دارند و چندین وزیر مشاور نیز این وزرا را در دولت جدید همراهی

آگهی

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان کابینۀ جدید خود را معرفی کرد. در این کابینه، ۱۶ وزیر حضور دارند و چندین وزیر مشاور نیز این وزرا را در دولت جدید همراهی می کنند.

مهمترین وزارتخانه به اوکلید تساکالودوس سپرده شده است. وی از این پس به عنوان وزیر دارایی در دولت جدید نقش ایفا می کند. اوکلید تساکالودوس در فاصلۀ یکماه پایانی دولت الکسیس سیپراس، جانشین یانیس واروفاکیس شد که در ماه ژوییه استعفا داده بود. نقش وی به عنوان وزیر دارایی در مذاکرات با اتحادیۀ اروپا و وام دهندگان اهمیت زیادی دارد.

جورج شولیاراکیس نیز به عنوان معاون وی منصوب شده است. این دو در مذاکراتی که منتهی به توافق میان وام دهندگان و دولت یونان شد، نقش مهمی داشتند.

پانوس کامنوس، رهبر حزب محافظه کار یونانی های مستقل که با آلکسیس سیپراس ائتلاف کرده است نیز به عنوان وزیر دفاع منصوب شده است.

نیکوس کوتزیاس و جورج استاتاکیس نیز هرکدام به ترتیب به عنوان وزیر خارجه و وزیر اقتصاد و توسعه در دولت جدید یونان حضور دارند. این دو در دولت پیشین الکسیس سیپراس نیز در راس همین وزارتخانه ها بودند.

ایووانیس موزالاس نیز برای وزارت مهاجرت برگزیده شده است. کار وی با توجه به بیش از ۴۰۰ پناهجویی که وارد یونان شده است، دشوار به نظر می رسد.

مراسم ادای سوگند وزرا و مشاوران کابینۀ جدید یونان روز چهارشنبه برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد