ابراز تاسف پاپ از حادثه منا

ابراز تاسف پاپ از حادثه منا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفر شش روزه خود به آمریکا روز پنجشنبه وارد نیویورک شد و مورد استقبال هزاران نفر از پیروان مسیحیت قرار

آگهی

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفر شش روزه خود به آمریکا روز پنجشنبه وارد نیویورک شد و مورد استقبال هزاران نفر از پیروان مسیحیت قرار گرفت.

وی در سخنرانی خود در کلیسای سنت پاتریک، مرگ حجاج در منا را به مسلمانان تسلیت گفت و از آن به عنوان یک واقعه غم انگیز یاد کرد.

وی پیش از ورود به نیویورک در کنگره آمریکا نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. پاپ از نمایندگان کنگره و تصمیم گیرندگان این کشور خواست از تمام توانشان برای مقابله با «جنگ، تغییرات ناگهانی آب و هوا و نابرابری» استفاده کنند. وی همچنین با اشاره به بحران پناهجویان گفت: «ما نباید به خاطر تعداد (زیاد آنها) به آنها پشت کنیم. بلکه باید…در چهره هایشان بنگریم، سرنوشتشان را بشنویم و تلاش کنیم تا با توجه به شرایطشان بهترین راه حل را ارائه کنیم، راه حلی انسانی، عادلانه و برادرانه.» وی افزود: «زخمهای جهان معاصر نیازمندِ رویارویی ما با چند قطبی شدن است.»

رهبر کاتولیک ها، گفتگو را کلید حل بحران های جهانی دانست و بدون نام بردن از ایران و کوبا گفت: «وقتی کشورهایی که اختلاف دارند راه گفتگو را برمی گزینند، افق های جدیدی در مقابل همه گشوده می شود.»

پاپ در بخش دیگری از سخنرانی خود خواستار لغو کامل مجازات اعدام شد.

پاپ در سفر یک و نیم روزه خود به نیویورک از موزه یازده سپتامبر نیز دیدن خواهد کرد. وی همچنین قرار است روز جمعه در سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ در کنگره آمریکا: پناهجویان را به شکل آمار و ارقام نبینیم

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟