کاتالونیا روز یکشنبه میزبان انتخاباتی سرنوشت ساز برای تمام اسپانیا است

کاتالونیا روز یکشنبه میزبان انتخاباتی سرنوشت ساز برای تمام اسپانیا است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز یکشنبه منطقه کاتالونیا میزبان انتخاباتی است که بیش از ۵ میلیون نفر می توانند در آن شرکت کنند. این یکی از مهمترین انتخابات این منطقه از سال

آگهی

روز یکشنبه منطقه کاتالونیا میزبان انتخاباتی است که بیش از ۵ میلیون نفر می توانند در آن شرکت کنند.

این یکی از مهمترین انتخابات این منطقه از سال ۱۹۸۰ میلادی تا کنون است که در صورت پیروزی مطلق احزاب خواهان جدایی و استقلال، این منطقه از اسپانیا می تواند شتاب تازه ای به روند استقلال کاتالونیا از اسپانیا بدهد.

احزاب “همه با یکدیگر“، “اتحاد مردمی“، “کاتالونیا: بله می توانیم” و حزب شهروندی از جمله احزاب عمده در این انتخابات هستند.

یکی از مخالفان جدایی می گوید: “من فکر می کنم پس از اتفاقاتی که سال گذشته افتاد این انتخابات اهمیت زیادی دارد. معتقدم این انتخابات می تواند باعث تحولات اساسی شود. فکر می کنم جهت درستی داریم. حال باید دید چه اتفاقی می افتد.”

دیگری می گوید: “من موافق جدایی نیستم. می خواهم اسپانیایی هم بمانم. من کاتالان هستم و همسرم هم همینطور و فرزندان و حتی نوه هایم. ما می خواهیم یکپارچه بمانیم. جدایی نمی خواهیم. امیدوارم به بهترین روش ممکن مسایل حل شوند.”

قرار بود در نوامبر سال گذشته به ابتکار آرتور ماس، رییس منطقه کاتالونیا همه پرسی استقلال برگزار شود اما دادگاه قانون اساسی اسپانیا با این همه پرسی مخالفت کرد و اعلام کرد برگزاری همه پرسی استقلال خلاف قانون اساسی این کشور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاتالونیا بر سر دو راهی

همه آنچه باید درباره انتخابات پارلمانی کاتالونیا بدانید

گرامیداشت روز ملی کاتالونیا