حمایت از قربانیان مینها و بمبهای خوشه ای با هرم کفشها

حمایت از قربانیان مینها و بمبهای خوشه ای با هرم کفشها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به سنت سالانۀ سازمان جهانی معلولان که سازمانی فرانسوی و غیردولتی است، امسال نیز هرم کفشها در شهر لیون و حدود بیست شهر دیگر فرانسه ساخته شد. این کار،

آگهی

به سنت سالانۀ سازمان جهانی معلولان که سازمانی فرانسوی و غیردولتی است، امسال نیز هرم کفشها در شهر لیون و حدود بیست شهر دیگر فرانسه ساخته شد.

این کار، اقدامی نمادین برای حمایت از قربانیان مین های زمینی و بمبهای خوشه ای بود.

موضوع هرم کفشهای امسال، سوریه و معلولانی بود که در این کشور در اثر انفجار مین های کار گذاشته شده توسط گروه داعش، دچار نقص عضو شده اند.

مانوئل پراتویار، مدیر این سازمان می گوید: «ما در حال حاضر نمی توانیم در مناطقی که تحت اشغال گروه موسوم به دولت اسلامی{داعش} است، کار کنیم و تنها در کوبانی مستقر هستیم. در کوبانی در حال پاکسازی زمین از مینها هستیم. در هر متر مکعب زمین در کوبانی حدود ۱۰ مین وجود دارد و اگر بخواهیم کوچکترین فرصتی به مردم این شهر بدهیم تا بیایند و دوباره در آنجا زندگی کنند، ضروری است که این منطقه پاک شود و به مردم شانس دومی داده شود.»

یکی از عمده دلایل اجرای این برنامه، بالا بردن آگاهی های عمومی درباره تهدیداتی است که همواره در گوشه و کنار جهان در کمین غیرنظامیان است. تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی، روزانه ۱۱۴ نفر در سرتاسر جهان در اثر انفجار انواع بمب و مین کشته یا دچار نقص عضو شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

سوریه: اسرائیل از جولان به چند نقطه در حومه دمشق حمله کرد

فرمانده اطلاعات سپاه قدس در سوریه و معاونش در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شدند