پاپ: شهرهای بزرگ چهره کسانی که به آن تعلق ندارند را پنهان می کنند

پاپ: شهرهای بزرگ چهره کسانی که به آن تعلق ندارند را پنهان می کنند
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان جمعه شب در میان هزاران نفر از پیروان مسیحیت در نیویورک سخنرانی کرد. وی که برای نخستین بار در بزرگترین شهر آمریکا

آگهی

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان جمعه شب در میان هزاران نفر از پیروان مسیحیت در نیویورک سخنرانی کرد.

وی که برای نخستین بار در بزرگترین شهر آمریکا سخن می گفت از تکثر فرهنگی جامعه استقبال کرد ولی در عین حال گفت: «شهرهای بزرگ چهره کسانی که به آن تعلق ندارند را پنهان می کنند، آنها شهروندان درجه دو اند (کسانی که) زیر بار سنگین ترافیک و در پس شتاب سریع تغییر دیده نمی شوند، چون حق آنجا بودن، حق تعلق به شهر را ندارند… آنها خارجی ها، کودکان محروم از تحصیل، محرومان از خدمات درمانی و بیمه و بی خانمان ها هستند.» وی افزود: «این افراد در کنار خیابان ها و زیر هیاهوها فراموش شده اند. آنها در چشم ما و از آن مهمتر در قلب ما به چشم اندازی عادی شهر تبدیل شده اند.»

پاپ پیش از این سخنرانی در بنای یادبود حادثه یازده سپتامبر حاضر شد. وی در حضور نمایندگان سایر ادیان بر اتحاد میان همه مذاهب و فرهنگ ها تاکید کرد.رهبر کاتولیک های جهان همچنین روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به توافق هسته ای ایران گفت که این موضوع “نمایانگر اراده راستین سیاسی است که با صبر، دقت و درایت” به سرانجام رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک

محاکمه ترامپ در نیویورک ۲۰ روز پس از «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی آغاز می‌شود