دو برابر شدن آراء حزب راست افراطی «آزادی اتریش» در انتخابات منطقه ای

دو برابر شدن آراء حزب راست افراطی «آزادی اتریش» در انتخابات منطقه ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حزب راست افراطی «اف پی او» یا حزب آزادی اتریش دو برابر شدن آراء خود را در انتخابات منطقه ای «اوبراسترایش» اتریش جشن گرفت. این حزب بیش از ۳۱ درصد آرا�

آگهی

حزب راست افراطی «اف پی او» یا حزب آزادی اتریش دو برابر شدن آراء خود را در انتخابات منطقه ای «اوبراسترایش» اتریش جشن گرفت. این حزب بیش از ۳۱ درصد آراء را به دست آورده که دو برابر رقم به دست آمده در انتخابات قبلی در سال ۲۰۰۹ میلادی است.

برای هانس کریستین اشتراخه، رهبر این حزب این نتیجه یک شگفتی است. او می گوید: «ما از همان ابتدا خوش بین بودیم اما این نتیجه بیش از انتظارات خوش بینانه ما بوده و نشان دهنده اعتماد و اشتیاق قریب به اتفاق است.»

با این وجود، این رقم هنوز برای قرار دادن این حزب راست افراطی در صدر، کافی نیست. حزب دموکرات مسیحی اتریش با ۳۵.۵ درصد آراء همچنان حزب اول در این منطقه محسوب می شود.

این نتیجه دو هفته قبل از برگزاری انتخابات شهرداری وین به دست آمده است و از آنجا که آقای اشتراخه از نامزدهای شهرداری وین است، پیش بینی می شود این حزب بتواند احتمالا در وین نیز رای بالایی را به دست آورد.

به گفته تحلیلگران، نگرانی های حاصل از بحران مهاجرت از عوامل اصلی بهبود موقعیت حزب «اف پی او» به عنوان یک حزب ضد مهاجرت است. اتریش هم اکنون به یکی از کشورهای اصلی ترانزیت مهاجران از بالکان به سمت شمال اروپا تبدیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدراعظم سابق اتریش به اتهام «بیان اظهارات نادرست» در پرونده فساد به دادگاه احضار شد

صدر اعظم اتریش: حق مردم برای نگهداری و استفاده از پول نقد باید در متن قانون اساسی درج شود

خیابان «پورشه» در اتریش به دلیل ارتباط بنیانگذار خودروساز آلمانی با نازی‌ها تغییر نام می‌دهد