تقلب گسترده در صنعت اتوموبیل سازی اروپا

تقلب گسترده در صنعت اتوموبیل سازی اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسوایی تقلب فولکس واگن در مورد تولید گاز دی اکسید کربن، تنها قطره ای از اقیانوس است. گزارشها حاکی از آن است که تقریبا کلیه کارخانجات اتوموبیل سازی در

آگهی

رسوایی تقلب فولکس واگن در مورد تولید گاز دی اکسید کربن، تنها قطره ای از اقیانوس است. گزارشها حاکی از آن است که تقریبا کلیه کارخانجات اتوموبیل سازی در اروپا در ارائه بیلان کارکردشان تقلب کرده اند.

بر اساس گزارش نهاد غیردولتی ترابری و محیط زیست، مرسدس بنز مدل های آ، سی، و ای، ب ام و سری پنج، و پژو سیصد وهشت، پنجاه در صد بیش از آنچه ادعا می کنند، بنزین مصرف می کنند.

از آن گذشته، کارخانجات اتوموبیل سازی با سوء استفاده از نتایج آزمایشگاهی تولید گاز دی اکسید کربن که با راندن در جاده ها متفاوت است، در این زمینه هم تا پنجاه درصد تقلب می کنند.

در مجموع، دو سوم نتایج آزمایشهایی که از سال ۲۰۰۸ بروی میزان تولید گاز دی اکسید کربن اتوموبیلها انجام شده، تقلبی بوده است. تنها اتوموبیل تویوتا درآزمایشهای سال جاری خود، بر مقررات صحیح استوار بوده است. این به معنی آن است که در طول سه سال گذشته، خودروهای جدید هیچگونه صرفه جویی در مصرف بنزین یا کاهش گاز دی اکسید کربن ارائه نکرده اند.

گرگ آرچر، از نهاد ترابری و محیط زیست می گوید: “می دانیم که کارخانجات اتوموبیل سازی به اشکال مختلف در آزمایشها تقلب می کنند. این آزمایشها باید توسط سازمانهای بیطرف انجام شود زیرا در حال حاضر آزمایشها در لابراتوارهای خود کارخانه ها و توسط افرادی انجام می شود که حقوقشان را کارخانجات خودروسازی می پردازند. حتی ناظرین بر آنها، کارمندان این کارخانه ها هستند.”

تمام مدلهای جدید دیزل می بایست از اول سپتامبر با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت می کردند، اما تنها یک در ده آنها در چهارچوب محدودیتهایش عمل کرده است.

باس آیکوت، نماینده پارلمان اروپا از حزب سبز می گوید: “کمیسیون اروپا می دانست که تولید گازهای سمی از اتوموبیل ها بمراتب بیشتر از حد مجاز است. کمیسیون می توانست اقدامات بسیاری برای مجبور کردن (کارخانجات اتوموبیل سازی) به رعایت مقررات انجام دهد. در حال حاضر کمیسیون خود را پشت مقامات کشورهای اتحادیه اروپا پنهان کرده است.”

تقلب در آزمایشها برای راننده حد متوسط سالیانه حدود چهارصد و پنجاه یورو خرج بر میدارد. پارلمان اروپا برای حراست از سلامتی و رفاه مصرف کننده، خواهان اعمال مقررات سختگیرانه تری شده است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟