آغاز تحقیقات قضایی آلمان درباره مدیر عامل مستعفی فولکس واگن

آغاز تحقیقات قضایی آلمان درباره مدیر عامل مستعفی فولکس واگن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادستان آلمان تحقیق درباره مارتین وینترکورن، مدیر عامل سابق شرکت بزرگ خودرو سازی فولکس واگن را آغاز کرد. آقای وینترکورن که هفته گذشته استعفا کرد،

آگهی

دادستان آلمان تحقیق درباره مارتین وینترکورن، مدیر عامل سابق شرکت بزرگ خودرو سازی فولکس واگن را آغاز کرد. آقای وینترکورن که هفته گذشته استعفا کرد، اعلام کرده بود از تقلب روی داده در شرکتش هیچ اطلاعی نداشته است.

جولیا مایر، دادستان برانشویگ می گوید: «تمرکز در تحقیقات روی موضوع ظن تقلب از طریق فروش وسایل نقلیه ای است که داده های مربوط به تولید گازهای گلخانه ای در آنها دستکاری شده است.»
او اضافه کرد: «در چارچوب این تحقیقات، باید روشن شود چه افرادی در گروه فولکس واگن مسئول این کار بودند.»

ششصد هزار نفر در سراسر جهان در استخدام این شرکت بزرگ خودرو سازی هستند و گردش مالی این گروه، بیش از دویست میلیارد یورو بوده است.

کریستینا بومگارت، از کارآموزان آئودی می گوید: «من کمی نگرانم و امیدوارم پیامدهای این موضوع روی آئودی خیلی شدید نباشد. از آینده می ترسم. من هنوز یک کارآموزم و این خیلی خوب نیست.»

شمار دقیق خودروهای دارای این نقص مشخص نیست. به گفته گروه فولکس واگن احتمالا حدود یازده میلیون خودرو در سراسر جهان دارای نرم افزاری هستند که «تقلب» در آزمون سنجش میزان آلایندگی خودروها را امکان پذیر می کند. از این تعداد، حدود ۲ میلیون و صد خودرو متعلق به آئودی و یک میلیون و دویست خودرو نیز متعلق به اسکودا، از زیرمجموعه های این گروه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از اعضای پیشین «فراکسیون ارتش سرخ» پس از ۳۰ سال توسط پلیس آلمان دستگیر شد

پایان تعطیلی چندین ساعته فرودگاه هامبورگ؛ گروگان‌گیر تسلیم پلیس آلمان شد

نقض امنیتی در دست بررسی؛ چگونه یک فرد در برلین توانست صدراعظم آلمان را در آغوش بگیرد