افزایش تردد کشتی های نظامی روسیه از تنگه بسفر

افزایش تردد کشتی های نظامی روسیه از تنگه بسفر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی این روزها تردد ناوهای جنگی و کشتی های باری روسیه در تنگه بسفر که حامل تجهیزات نظامی هستند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مقصد این

آگهی

گزارش تفصیلی

این روزها تردد ناوهای جنگی و کشتی های باری روسیه در تنگه بسفر که حامل تجهیزات نظامی هستند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مقصد این کشتی های غول پیکر، آب های مدیترانه و سواحل سوریه گزارش شده است. بسیاری از عکاسان آماتور ترکیه در تنگه بسفر به تماشای این کشتی های نظامی نشسته و تصاویری از تردد آنها را در آبراه معروف استانبول در صفحه توییتر خود منتشر کرده اند.

یوروک اوشیک یک از این عکاسان می گوید: «مهمترین نکته ای که به صورت گروهی مشاهده کردیم ، این بود که از کشتی های تجاری هم برای حمل ادوات نظامی و حتی مواد انفجاری استفاده شده بود. پادگان های پیش ساخته، مخازن آب و کامیون های نظامی که همگی لوگوی نظامیان روس در اوکراین را داشتند براحتی در این کشتی ها دیده می شد.»

به گفته شاهدان در تنگه بسفر، از پایان تابستان تاکنون همزمان با قوت گرفتن گمانه زنی ها مبنی بر مشارکت روسیه در جنگ داخلی سوریه، بسیاری از کشتی های ناوگان نظامی روسیه راه دریای سیاه به سوی مدیترانه را در پیش گرفته اند.

یوروک اوشیک در ادامه می گوید: «تردد کشتی ها به قدری بالا رفت که ما بسختی قادر به عکس گرفتن از آنها بودیم. هفته گذشته هر روز یک کشتی نظامی روس در تنگه بسفر دیده می شد. بعضی روزها دو یا سه کشتی در زمان های مختلف و یا همزمان از تنگه عبور می کردند. به عنوان مثال شنبه گذشته دو کشتی نظامی روسی که یکی از آنها از بندر سواستوپول باز می گشت و دیگری به سوی مدیترانه در حرکت بود اینجا زیر پل بسفر با یکدیگر روبرو شدند.»

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته از انجام قریب الوقوع رزمایشی دریایی در آبهای ساحلی سوریه در مدیترانه خبر داده بود. بورا بایراکتار خبرنگار یورونیوز گزارش خود را اینگونه به پایان می برد: «بر اساس مشاهدات عکاسان آماتور، تردد کشتی های نظامی روس در این تنگه آبی ترکیه از ماه اوت تاکنون افزایش یافته است. به نظر می آید این رفت و آمدها با هدف ساخت یک پایگاه دریایی جدید در سوریه و به تبع آن، حمایت از رژیم اسد صورت می گیرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟