فولکس واگن برای اصلاح خودروهای آلاینده اش فراخوان منتشر خواهد کرد

فولکس واگن برای اصلاح خودروهای آلاینده اش فراخوان منتشر خواهد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شرکت خودر سازی فولکس واگن می گوید می تواند نرم افزار نصب شده در خودروهایی را که سطح آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان می دهند، اصلاح کند. تخمین زده

آگهی

شرکت خودر سازی فولکس واگن می گوید می تواند نرم افزار نصب شده در خودروهایی را که سطح آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان می دهند، اصلاح کند. تخمین زده می شود یازده میلیون خودرو دارای این نقص باشند.

این شرکت می گوید بزودی فراخوان جامعی را در این باره منتشر خواهد کرد. به گفته کارشناسان این اقدام، احتمالا هزینه ای نزدیک به ۶ میلیارد یورو برای فولکس واگن دربر خواهد داشت.

هربرت دیس، عضو هیات مدیره فولکس واگن می گوید: «ما روی راه حلهای مختلفی کار کردیم و بطور ویژه تمرکزمان روی مصرف کنندگانمان کنونی مان بود. ما در کنار تجدیدنظر در نرم افزار خودروها، احتمالا کمی هم تغییرات در موتور خودرو ایجاد خواهیم کرد. در ماههای پیش رو راه حلهای بیشتری را پیشنهاد خواهیم داد.»

سیات، شرکت خودروسازی اسپانیایی متعلق به فولکس واگن نیز می گوید تعداد هفتصد هزار دستگاه از خودروهایش دارای این مشکل هستند.

به گفته تحلیلگران رسوایی تقلب در نمایش میزان آلایندگی خودروها بزرگترین رسوایی است که طی تاریخ این شرکت خودروسازی روی داده است.

فولکس واگن توانسته بود امسال با پشت سر گذاردن شرکت ژاپنی تویوتا، بزرگترین شرکت خودروسازی جهان شود. با این رسوایی سهام فولکس واگن در بازار بورس فرانکفورت به یک سوم کاهش یافت. این رسوایی می تواند به اقتصاد آلمان نیز آسیب برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقلب گسترده در صنعت اتوموبیل سازی اروپا

خطر بخش تولید خودروهای گازوئیلی در اروپا را تهدید می کند

پورشه به بورس می‌رود؛ رقابت میلیاردرهای آمریکا، فرانسه و قطر برای خرید خودروساز آلمانی