پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل برافراشته شد

پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل برافراشته شد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لحظه تاریخی برای فلسطین: پرچم فلسطین برای نخستین بار طی مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اهتزاز درآمد. برافراشته شدن پرچم فلسطین در روز

آگهی

لحظه تاریخی برای فلسطین: پرچم فلسطین برای نخستین بار طی مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اهتزاز درآمد. برافراشته شدن پرچم فلسطین در روز چهارشنبه با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل مصادف شده است. ساعتی پیش از این مراسم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، اسرائیل را متهم کرد که تلاش های ایالات متحده آمریکا برای دستیابی به صلح در خاورمیانه را نبود می کند. او گفت که فلسطین دیگر خود را به توافق های امضا شده با تل آویو در اواسط دهه نود میلادی متعهد نمی داند. او دلیل این تصمیم را ادامه شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و ادامه حبس زندانیان فلسطینی دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «تا زمانی که اسرائیل بر خلاف توافق ها، از توقف فعالیت های مربوط به شهرک سازی و آزادی گروه چهارم از زندانیان فلسطینی سر باز می زند، چاره ای برای ما نمی ماند جز آن که مصرانه بگوییم ما نمی توانیم تنها عمل کنندگان به این توافق ها باشیم.»

آقای عباس هم چنین گفت هر کسی به دنبال صلح باشد و بخواهد با تروریسم بجنگد، باید اول در پی یافتن راه حلی برای مناقشه فلسطین باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان هشدار داد که برخورد نیروهای اسرائیل با فلسطینیان در مسجدالاقصی ممکن است به یک جنگ مذهبی منجر شود.

روز چهارشنبه در حالی که یهودیان بخشی از مراسم مذهبی خود را در مسجد الاقصی به جای می آوردند پلیس اسرائیل با گروهی از جوانان فلسطینی در این مکان درگیر شد و چهار تن از آنان را بازداشت کرد.

دولت اسرائیل تنها به مردان مسلمان بالای پنجاه سال اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی را می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به تیراندازی اسرائیل در زمان تحویل مواد غذایی؛ برزیل: بشریت در حق غیرنظامیان غزه کوتاهی کرد

تصاویر ماهواره‌ای از ساخت دیوار توسط مصر در نزدیکی مرز نوار غزه حکایت دارد

فهرست رو به رشد کشورهای تعلیق‌کننده کمک به آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل به فلسطینیان؛ اونروا چیست؟