روسیه و آمریکا نگران تداخل عملیات هوایی جنگنده های خود در سوریه هستند

روسیه و آمریکا نگران تداخل عملیات هوایی جنگنده های خود در سوریه هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجۀ روسیه و آمریکا روز چهارشنبه بر سر یک نشست نظامی به توافق رسیدند. بر طبق توافق این دو، این نشست قرار است میان

آگهی

سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجۀ روسیه و آمریکا روز چهارشنبه بر سر یک نشست نظامی به توافق رسیدند. بر طبق توافق این دو، این نشست قرار است میان وزرای دفاع یا فرماندهان نظامی دو کشور به منظور یافتن راهی برای اجتناب از «برخورد هوایی میان جنگنده های دو کشور در سوریه» برگزار شود.

روسیه از روز چهارشنبه عملیات بمباران به گفتۀ آنها مواضع گروههای تروریستی را آغاز کرده و همین امر نگرانی از تداخل پروازهای جنگنده های روسی با هواپیماهای ائتلاف سرکوب داعش به رهبری آمریکا را بوجود آورده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه در مورد این توافق گفت: «ما موافقت کرده ایم که نیروهای نظامی در اولین فرصت با یکدیگر دیدار کنند. هر دوی ما [کشورهایمان] می خواهیم که سوریه یک کشور دموکراتیک، متحد و سکولار باشد. کشوری که برای همه از هر قوم و مذهبی یک خانه باشد و حقوق همه رعایت شود. البته باید بگویم که ما اختلاف هایی نیز با یکدیگر درمورد چگونگی رسیدن به این شرایط داریم.»

آمریکا نگران است که حضور نظامی روسیه در سوریه به منظور تقویت نیروهای دولتی برای سرکوب مخالفان بشار اسد صورت گرفته باشد. جان کری در این نشست تاکید کرده است مبارزه با داعش نباید به تقویت رئیس جمهوری سوریه منجر شود.

جان کری، وزیر خارجۀ این کشور می گوید: «من آنچه را که امروز در جلسۀ ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل به ریاست روسیه بیان کردم، اینجا هم تکرار می کنم: ماهیت و نوع اهداف بمباران شده از نگرانی های ماست. ضمن آنکه نیاز داریم ضمن احترام به یکدیگر، این مسائل را روشن کنیم. یک چیز واضح است؛ هدف باید گروه دولت اسلامی باشد و ما نگرانیم آنچه که اتفاق می افتد با این هدف یکی نباشد.»

روسیه همزمان با آغاز بمباران مواضع گروههای مسلح در سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد پیش نویس قطعنامه ای را به منظور مبارزه با داعش به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند. این کشور می گوید سرکوب تروریسم و داعش نیاز به رویکرد جامع و هماهنگ دارد که باید بر اساس قوانین حاکم بر سازمان ملل تدوین شود.

وزیر خارجۀ روسیه بار دیگر در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد حملات هوایی این کشور در سوریه به درخواست دولت بشار اسد صورت می گیرد و به حملات هوایی محدود خواهد شد. وی تاکید کرده است روسیه قصد ندارد نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دهها غیرنظامی سوری در حملات هوایی جنگنده های روسیه جان باختند

دادستان‌های آمریکا: خبرچین اف‌بی‌آی اطلاعات دروغین درباره بایدن‌ها را از روسیه دریافت کرده بود

«توسعه سلاح فضایی» توسط روسیه؛ آمریکا: تهدیدی فوری متوجه ساکنان زمین نیست