آنتونیو کوستا؛ شهرداری محبوب که می خواهد نخست وزیر شود

آنتونیو کوستا؛ شهرداری محبوب که می خواهد نخست وزیر شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنتونیو کوستا از حزب خود، یعنی حزب سوسیالیست بسیار محبوبتر است. او دلگرم از کارنامه اش به عنوان شهردار لیسبون و هواداری گرمِ مردم پایتختِ پرتغال،

آگهی

آنتونیو کوستا از حزب خود، یعنی حزب سوسیالیست بسیار محبوبتر است. او دلگرم از کارنامه اش به عنوان شهردار لیسبون و هواداری گرمِ مردم پایتختِ پرتغال، راهی انتخابات پارلمانی شده است. او که خونگرم و سرزنده است، می خواهد به مردم نزدیک باشد. آنتونیو کوستا که از چهارده سالگی به فعالیت سیاسی پرداخته است اکنون با کوله باری از تجارب سیاسی در ۵۴ سالگی، در آستانه رسیدن به ریاست دولت پرتغال قرار دارد.

آنتونیو کوستا که در مقابل طرح ریاضت اقتصادی خواهانِ گزینه دیگری است، پیوسته تکرار می کند که حزب سوسیالیستِ پرتغال، حزب سیریزای یونان نیست؛ با این حال وی خوشحالی خود را از پیروزیِ مجدد سیریزا پنهان نکرد.

او در سخنرانی در جمع هواداران خود می گوید: «از سوی همه (مردم) کشور این احساس به من می رسد، آنچه هر روز در خیابانها می شنوم، که به یقین هر کدام از شما نیز همین را هر روز در خیابانها می شنوید و این، میلِ عظیم به تغییر در چهارم اکتبر است، یک تغییر اساسی در پرتغال اتفاق خواهد افتاد.»

آقای کوستا با گوش دادن به نیازهای مردم، وعده کاهش هزینه های زندگی را می دهد. او که بسیار شمرده گام برمی دارد، می خواهد بدون رویارویی مستقیم با اتحادیه اروپا، تسلیم خواست آن نشود و راه حل سومی برای مشکلاتِ کشورش پیدا کند.

وی که از خانواده ای فرهیخته می آید، در سال ۲۰۰۷ به عنوان شهردار لیسبون برگزیده شد و تا سال ۲۰۱۵ چندین بار و هر بار بار رأیی بالاتر از پیش، برای همین سِمت انتخاب شد. او در دولت ژوزه سوکراتز وزیر کشور و مرد شماره دوی دولت او بود. میراثی که تحملش چندان برای وی آسان نبود چراکه سیاست های دولتِ پیشین، سرانجام منجر به بحران شد.

آنتونیو کوستا در انتخابات ماه سپتامبرسال ۲۰۱۴ با کسب ۶۸درصد آرا، در یک دوئل خانگی بر ژوزه سِگورو رهبرِ پیشینِ حزب سوسیالیست پیروز شد و از حمایت نخست وزیر پیشین هم برخوردار گردید. نخست وزیری که اندکی بعد به جرم فساد و پولشویی بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. رویدادی که برای این حزب یک شوک بزرگ بود. اما کوستا خونسردی خود را از دست نداده و همچنان با اعتماد به نفس با رقبیان دست راستی خود مناظره می کند.

او در یک مناظره خطاب به آنان می گوید: «شما در پرتغال خواهانِ (مداخله) تروئیکا (سه گانه اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا وصندوق بین المللی پول) بودید! در واقع من بیانیه ای از آوریل سال ۲۰۱۱ دارم که شما در آن با رضایت کامل می گویید که ترویکا اینجاست و درست مطابق درخواست ما هم هست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هر آنچه درباره انتخابات پارلمانی پرتغال باید بدانید

پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی پرتغال همزمان با موفقیت چشمگیر راست‌گرایان افراطی

رای دهندگان پرتغالی در انتخابات پارلمانی با نتیجه‌ای نامعلوم به پای صندوق‌ می‌روند