ائتلاف احزاب راست در انتخابات پارلمان پرتغال پیروز شد

ائتلاف احزاب راست در انتخابات پارلمان پرتغال پیروز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ائتلاف محافظه کاران در پرتغال پیروز انتخابات پارلمانی این کشور شد. پدرو پاسوش کوئلو، نخست وزیر این کشور و رهبر حزب سوسیال دموکراتیک پرتغال همراه با

آگهی

ائتلاف محافظه کاران در پرتغال پیروز انتخابات پارلمانی این کشور شد. پدرو پاسوش کوئلو، نخست وزیر این کشور و رهبر حزب سوسیال دموکراتیک پرتغال همراه با حزب راستگرای «مردم» که ائتلاف «پرتغال پیشرو» را تشکیل داده بودند، به ۳۶ درصد از آرای این انتخابات دست یافتند.

نخست وزیر پرتغال ریاست دولت این کشور را در حالی دوباره به دست می گیرد که طی چهار سال گذشته سیاست های ریاضتی وی با اعتراض های زیادی همراه بوده است.

وی در نخستین نطق خود پس از اعلام نتایج اولیه با تاکید بر تشکیل دولت جدید گفت: «پس از نتایجی که در این انتخابات به دست آورده ایم، من با رئیس جمهوری دیدار و برای برپایی یک دیدار ملی میان احزاب حاضر در این ائتلاف به منظور تشکیل هرچه سریع تر دولت جدید گفت و گو کردم.»

بر اساس آمار اعلام شده، این حزب به همراه حزب مردم بیش از ۳۶ درصد آرا را کسب کرده اند. حزب سوسیالیست پرتغال به رهبری شهردار سابق لیسبون نیز ۳۲.۳۸ دهم درصد از آرا را از آن خود کرده است.

با اینحال و به رغم این پیروزی، ائتلاف پدرو پاسوش کوئلو در مجموع ۳۰ کرسی را نسبت به پارلمان پیشین از دست داده است. در انتخابات سال ۲۰۱۱، دو حزب مردم و سوسیال دموکرات توانسته بودند به ۱۲۹ کرسی از پارلمان این کشور دست یابند. این ائتلاف برای کسب اکثریت مجلس می بایست دست کم ۱۱۶ نماینده را به پارلمان می فرستاد.

تحلیلگران می گویند این احتمال وجود دارد که حزب سوسیالیست به رهبری آنتونیو کوستا که توانسته به ۳۲ درصد از آرا دست یابد، با حزب «بلوک چپ» که ۱۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده، ائتلاف کند. در این صورت ائتلاف این دو حزب به اکثریت ۴۲ درصدی پارلمان دست خواهد یافت که ممکن است به مانعی بر سر راه پدرو پاسوش کوئلو برای تشکیل دولت آینده تبدیل شود.

پرتغال که طی چند سال گذشته برنامه های ریاضت اقتصادی را به منظور کاهش کسری بودجه در این کشور به اجرا گذاشته، با اندکی رشد اقتصادی و کاهش بیکاری طی ماههای اخیر روبرو بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پرتغال: پدرو پاسوش کوئیلو مرد روزهای سخت

پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی پرتغال همزمان با موفقیت چشمگیر راست‌گرایان افراطی

رای دهندگان پرتغالی در انتخابات پارلمانی با نتیجه‌ای نامعلوم به پای صندوق‌ می‌روند