هشدار ترکیه به روسیه: هرگونه مزاحمت هوایی در آینده، تهاجمی از سوی دشمن تلقی می شود

هشدار ترکیه به روسیه: هرگونه مزاحمت هوایی در آینده، تهاجمی از سوی دشمن تلقی می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از انتشار اخبار مربوط به نقض حریم هوایی ترکیه توسط روسیه، ناتو روز دوشنبه مسکو را به دلیل رفتار «غیرمسئولانه اش» سرزنش کرد و ترکیه نیز هشدار داد

آگهی

پس از انتشار اخبار مربوط به نقض حریم هوایی ترکیه توسط روسیه، ناتو روز دوشنبه مسکو را به دلیل رفتار «غیرمسئولانه اش» سرزنش کرد و ترکیه نیز هشدار داد هرگونه مزاحمت هوایی در آینده، تهاجمی از سوی دشمن تلقی می شود.

روسیه اعلام کرده است علت ورود هواپیمای این کشور به حریم هوایی ترکیه شرایط بد آب و هوا بوده است، دلیلی که برای ناتو قانع کننده نیست.

علاوه بر این، اگرچه ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو از ورود یکی از هواپیماهای روس به حریم هوایی اش خبر داده اما نظامیان عضو ائتلاف بین المللی می گویند این دومین هواپیمای روس در آخر هفته گذشته بوده که وارد قلمرو ترکیه شده است.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این باره می گوید: «از نظر ما این یک تصادف به نظر نمی رسد. این کار نقض جدی حریم هوایی است. در واقع در این آخر هفته دوبار حریم هوایی نقض شده است. بنابراین این موضوع تنها بر این واقعیت صحه می گذارد که این کار، تصادفی روی نداده است.»

ترکیه همچنین اعلام کرده است که روز دوشنبه هواپیماهای اف ۱۶ این کشور توسط یک میگ ناشناس تهدید شده اند.

آنکارا تا کنون دوبار سفیر روسیه را برای اعتراض فراخوانده است. عصر دوشنبه همچنین نشستی امنیتی در ترکیه توسط نخست وزیر این کشور برگزار شد تا درباره چگونگی پاسخ به اقدامات اخیر روسیه تصمیم گیری شود.

دولت ترکیه که از مخالفان رژیم بشار اسد است به روسیه هشدار داده مراقب باشد با اقداماتش «دوستی با ترکیه» را از دست ندهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موضعگیری ناتو در قبال سوریه از دیروز تا امروز

اعتراض ترکیه به نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه

روسیه می گوید در حملات هوایی به مواضع گروه دولت اسلامی ده هدف را نابود کرده است