احزاب ترکیه به دنبال کسب آرای ترکهای مقیم اروپا

احزاب ترکیه به دنبال کسب آرای ترکهای مقیم اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در انتخابات پارلمانی ترکیه، شهروندان ترک ساکن اروپا نقش کلیدی دارند. تنها در آلمان سه میلیون ترک زندگی می کند. رهبران احزاب مختلف ترکیه به این موضوع

آگهی

در انتخابات پارلمانی ترکیه، شهروندان ترک ساکن اروپا نقش کلیدی دارند. تنها در آلمان سه میلیون ترک زندگی می کند. رهبران احزاب مختلف ترکیه به این موضوع واقفند و به همین دلیل بطور وسیع به تبلیغات انتخاباتی در کشورهای اروپایی پرداخته اند.

انتخابات ترکیه اول نوامبر برگزار خواهد شد و از هم اکنون رهبران بسیاری از احزاب به آلمان آمده اند. صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) یکی از این افراد است. او نشستی را با حضور طرفدارانش در شهر فرانکفورت برگزار کرده است.

پس از چهارماه بن بست سیاسی در این کشور، مردم امیدوارند با رای دادن در این انتخابات تغییری در وضعیت کنونی بوجود آید.

یکی از ترکهای مقیم آلمان می گوید: «رویای حزب عدالت و توسعه {حزب حاکم AKP} تشکیل دولتی بدون ائتلاف است. اما آنها فقط دارند وقت را هدر می دهند بویژه با حضور حزب جمهوری خواه خلق (CHP).»

دیگری می گوید: «احتمالا نتیجه انتخابات شبیه گذشته خواهد بود و احتمالا دو حزب “جمهوری خواه خلق” و “عدالت و توسعه” ائتلاف خواهند کرد.»

این سومین بار است که رای دهندگان ترک، خارج از ترکیه به پای صندوقهای رای می روند. این حق از سال ۲۰۱۴ میلادی به اتباع ترک خارج از کشور داده شده است.

اما یکی از طرفداران حزب حاکم می گوید: «ما امیدواریم. می خواهیم حزب عدالت و توسعه اکثریت مطلق را به دست آورد. این تنها چیزیست که به آن امید داریم.»

خبرنگار یورونیوز در فرانکفورت می گوید: «۲ میلیون و هشتصد هزار رای دهنده در خارج از کشور ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها در آلمانند. این رقم، ۵ درصد شمار کل رای دهندگان ترکیه است و می تواند به حزب دموکراتیک خلق ها کمک کند تا ۱۰ درصد لازم را برای ورود به پارلمان به دست آورد یا اینکه باعث شود حزب حاکم به تنهایی {و بدون ائتلاف} بر مسند قدرت باقی بماند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه؛ اردوغان و قلیچداراوغلو رای خود را به صندوق انداختند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند