پلیس مولداوی از کشف مواد رادیواکتیو در دست قاچاقچیان خبر داد

پلیس مولداوی از کشف مواد رادیواکتیو در دست قاچاقچیان خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس مولداوی اعلام کرد که توانسته است محموله های قاچاق حاوی مواد هسته ای را که به نظر می رسد قرار بود به دست تندروهای مسلمان برسد کشف کند. پلیس

آگهی

پلیس مولداوی اعلام کرد که توانسته است محموله های قاچاق حاوی مواد هسته ای را که به نظر می رسد قرار بود به دست تندروهای مسلمان برسد کشف کند.

پلیس مولداوی با انتشار تصاویری از حمله به محل اختفای یک باند خلافکار فروشنده این مواد گفته است که در پنج سال گذشته چهار مورد این چنینی را با همکاری با پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، کشف کرده است. بر اساس این گزارش منبع اولیه این مواد رادیواکتیوی روسیه بوده است و احتمالا فروشندگان این مواد با سازمانهای اطلاعاتی روسیه در تماس بوده اند.

اولین مورد کشف مواد رادیواکتیو در سال 2010 بوده است که پلیس توانسته بود 1800 گرم اورانیوم را که قرار بود به مبلغ نه میلیون یورو به فروش برسد کشف کرد. مورد دوم کشف محموله ای بود که قرار بود 32 میلیون یورو فروخته شود. در مورد سوم خلافکاران قصد داشتند که دویست گرم اورانیوم را به قیمت یک میلیون و چهارصد میلیون دلار به نیروهای پلیس مخفی بفروشند.
در تازه ترین مورد، نیروهای پلیس مخفی قصد داشتند که مواد آلوده به ماده رادیواکتیوی سزیم را در شهر کیشیناو، پایتخت مولداوی بخرند. فروشندگان برای این مواد حدود دو و نیم میلیون یورو درخواست کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مبارزه مولداوی با تبلیغات روسیه در «گاگائوزیا»؛منطقه‌ای خودمختار که ساکنانش اقلیتی تُرک مسیحی هستند

مسکو: تصمیم مولداوی برای پیوستن به تحریم‌های اتحادیه اروپا را تلافی می‌کنیم

سگ رئیس‌ جمهوری مولداوی دست همتای اتریشی صاحبش را گاز گرفت