ترکیه: تکرار ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی غیرقابل قبول است

ترکیه: تکرار ورود جنگنده های روسی به حریم هوایی غیرقابل قبول است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تجاوز به حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی به یک تنش جدید میان روسیه، ترکیه و ناتو تبدیل شده است. مقامات روسیه می گویند ورود دو سوخوی روسی به

آگهی

تجاوز به حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی به یک تنش جدید میان روسیه، ترکیه و ناتو تبدیل شده است. مقامات روسیه می گویند ورود دو سوخوی روسی به حریم هوایی ترکیه تصادفی و آنهم ناشی از بدی شرایط جوی بوده است.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو این ادعای روسیه را رد کرده و می گوید این کشور نیروهای زمینی بیشتری را به سوریه اعزام کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نشستی با حضور مقامات نظامی روسیه و نمایندگان نظامی کشورهای خارجی در مسکو برگزار شد. آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه در همین رابطه و پس از این نشست گفت: «ما از حضور نمایندۀ وزارت دفاع ترکیه در اینجا خوشحالیم. در گفت و گوهایی که با وی داشتیم، در مورد جنبه های فنی صحبت کردیم. همچنین سوءتفاهم های موجود در مورد عملیات نظامی روسیه را که تحت فرماندهی قوای [دولتی] سوریه در جریان است، مورد بحث قرار دادیم.»

وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه تشکیل یک کارگروه مشترک میان دو کشور را برای هماهنگی و اجتناب از تکرار چنین حوادثی به روسیه پیشنهاد کرده است.

همزمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه با بیان اینکه صبر وی در برابر تجاوز جنگنده های روسیه به حریم هوایی کشورش به سرآمده، نسبت به تکرار آن هشدار داد.

روسیه می گوید در پاسخ به درخواست بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، عملیات بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را آغاز کرده است. کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا می گویند جنگنده های روسی، مواضع گروههای مسلح ضد دولتی را هدف قرار می دهند و در مناطق بمباران شده توسط روسیه، داعش حضور ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موضعگیری ناتو در قبال سوریه از دیروز تا امروز

هشدار ترکیه به روسیه: هرگونه مزاحمت هوایی در آینده، تهاجمی از سوی دشمن تلقی می شود

انتقاد شدید ناتو از نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسیه