فرش قرمزی برای حقوق زنان

فرش قرمزی برای حقوق زنان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در اعتراض به خشونت خانگی علیه زنان، فعالان فمینیست فرش قرمز مراسم اولین اکران فیلم «سافرجت» (Suffragette) را به صحنه مبارزات اجتماعی بدل کردند

آگهی

در اعتراض به خشونت خانگی علیه زنان، فعالان فمینیست فرش قرمز مراسم اولین اکران فیلم «سافرجت» (Suffragette) را به صحنه مبارزات اجتماعی بدل کردند. داستان فیلم ماجرای زنانی است که در سالهای ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ میلادی برای کسبِ حق رأی زنان بسختی جنگیدند.

بازیگران زن فیلم که در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم لندن به نمایش درآمد، ضمن همراهی با این تظاهرکنندگان، کار آنها را واکنشی تمام عیار به پیامِ فیلم خواندند.

هلنا بوهم کارتر، بازیگر انگلیسی این فیلم در اینباره می گوید: «این دقیقاً تمامی حرف فیلم است. اگر صدایی دارید، اگر می خواهید اتفاقی بیافتد، شجاعت این را داشته باشید که مثل آنها روی زمین دراز بکشید یا بایستید یا برای باورتان روی زمین دراز بکشید.»

آن ماری داف دیگر بازیگر این فیلم هم می گوید: «ما یک فیلم سیاسی ساختیم، چرا نباید یک حرکت سیاسی هم روی فرش قرمز باشد؟ این یک اعترض منطقی است، این یک اعتراض زنانه است و اینجا جای بسیار خوبی برای شنیده شدن این صداست. آفرین بر آنها.»

کری مولیگان، بازیگر دیگر این فیلم می افزاید:« فکر می کنم عالی است، این دقیقاً همان چیزی است که از فیلمی مثل این انتظار دارید و به همین دلیل هم ما خیلی از این کار هیجان زده ایم. امیدواریم که کسانی که فیلم را می بینند یا درباره اش می شنوند، از آن الهام بگیرند و برای باورشان دست به عمل بزنند.»

این فیلم که سارا گاورُن آن را کارگردانی کرده، به نخستین مبارزات جنبش حقوق زنان در اوایل قرن بیستم می پردازد. افردای نه تحصیل کرده و فرهیخته، بلکه زنانی عادی که وارد یک بازی خطرناک با دولتی بی رحم می شوند و پی می برند که مبارزه صلح آمیزشان راه به جایی نمی برد بنابراین به تندروی روی می آورند تصمیم می گیرند تا کار، خانه، فرزندان و حتی زندگی شان را برای رسیدن به هدفشان قربانی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد