بازرسی مقامات قضایی و پلیس از دفتر مرکزی فولکس واگن در وولفسبورگ

بازرسی مقامات قضایی و پلیس از دفتر مرکزی فولکس واگن در وولفسبورگ
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر مرکزی شرکت خودروسازی فولکس واگن در وولفسبورگ روز پنجشنبه مورد بازرسی پلیس آلمان قرار گرفت. این بازرسی در چهارچوب تحقیقات دادستانی این شهر صورت

آگهی

دفتر مرکزی شرکت خودروسازی فولکس واگن در وولفسبورگ روز پنجشنبه مورد بازرسی پلیس آلمان قرار گرفت. این بازرسی در چهارچوب تحقیقات دادستانی این شهر صورت گرفته و در آن سه دادستان و حدود ۵۰ مامور پلیس شرکت داشتند. هدف اصلی آن شناسایی عوامل اصلی رسوایی بزرگی است که فولکس واگن با آن درگیر است.

از سوی دیگر در همین روز در ایالات متحده آمریکا مایکل هورن، رییس گروه فولکس واگن در این کشور در مقابل کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد. وی در خلال سخنان خود از رسوایی تعبیه نرم افزارهای مختل کننده سنجش آلودگی هوا در خودروهای ساخت این شرکت به نمایندگی از کمپانی فولکس واگن عذرخواهی کرد.

آقای هورن گفت: «مراتب عذرخواهی فولکس واگن برای استفاده از نرم افزارهای مختل کننده سنجش آلودگی هوا در تستها را اعلام می کنم. تصور آنرا نمی کردم هیچگاه این اعمال امکان دارد در شرکت فولکس واگن رخ داده باشد. ما به اعتماد مشتریان، نمایندگیها، کارکنان، مردم و نهاد حفاظت از محیط زیست خیانت کردیم.»

پیش از این ایالات متحده با ابراز نگرانی از انتشار خبر تخلف شرکت فولکس واگن، اعلام کرده بود تحقیق در این خصوص بر عهده آژانس حفاظت از محیط زیست خواهد بود. علاوه بر ایالات متحده و آلمان در فرانسه نیز تحقیقات قضایی درباره این رسوایی آغاز شده است.

براساس برآوردهای بانک کردیت سوییس هزینه مربوط به این رسوایی بزرگ می تواند به رقم بین ۲۳ تا ۷۸ میلیارد یورو برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده