حقیقت، فیلمی درباره بهره برداری سیاسی از رسانه

حقیقت، فیلمی درباره بهره برداری سیاسی از رسانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم حقیقت با بازی کیت بلانشت و رابرت رد فورد که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، ماجرای دَن رَدِر، گوینده باسابقه شبکه سی بی اس، و ماری میپس، تهیه

آگهی

فیلم حقیقت با بازی کیت بلانشت و رابرت رد فورد که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، ماجرای دَن رَدِر، گوینده باسابقه شبکه سی بی اس، و ماری میپس، تهیه کننده او در برنامه به شدت مورد انتقاد “۶۰ دقیقه” را روایت می کند. داستانی که به جستجو درباره وضعیت خدمت سربازی جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در زمان جنگ ویتنام می پردازد.

یک گزارش خبریِ بسیار بحث برانگیز، با مدارکی مشکوک و غیرقابل تأیید، جرج دبلیو بوش را که در سال ۲۰۰۴ درگیر مبارزات انتخاباتی برای دومین دوره ریاست جمهوری اش بود، متهم می کند که در زمان انجام خدمت وظیفه برای فرار از شرکت در جنگ ویتنام به درمان ترجیحی روی آورده است. داستان بر آخرین روزهای کاری دن رادر و مری مِیپس در شبکه خبری سی بی اس متمرکز است، یعنی درست پیش از آنکه آنان در سال ۲۰۰۴ مجبور به استعفا بشوند.

کیت بلانشت در مراسم افتتاحیه فیلم در ایالات متحده می گوید: «هیچکدام از اتفاقاتی که در فیلم روی می دهد ساختگی نیست و فکر می کنم این فیلم مثل آب شفاف است و مسائل را همانطور که اتفاق افتاده اند به تماشاگران نشان می دهد و می پرسد: حالا درباره مالکیت رسانه های بزرگ و نزدیکی شان به سیاست چه فکر می کنید؟ من فکر می کنم به فرهنگ خاصی هم مربوط نمی شود. درست است که داستانِ خاصی درباره سیاستمداران و صاحبان رسانه در آمریکا است، اما در اروپا و آسیا و در استرالیا و آمریکا مسئله همان است.» جیمز وندربیلت کارگردان فیلم که پیشتر به عنوان نویسنده و تهیه کننده فیلمهایی نظیر “مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ و ۲” و “زودیاک” شناخته شده است، علی رغم تفاوت فیلم با کارهای قبلی اش می گوید که آن را قلباً دوست دارد :«من عاشق فیلمهایی هستم که شما را پشت پرده می برند و نشان می دهند اینطور اتفاقات چطور می افتد (و مسائل چطور پیش می روند،) من عاشق ساختن چنین ایده ای درباره تلویزیون خبری هستم و این داستان برای اینکار کامل به نظر می رسید و این اتفاق، جنبه های بسیار زیادی داشت، و دیدن ماجرا از چشم کیت، یعنی ماری میپس، واقعاً هیجان انگیز بود.»

افتتاحیه جهانی فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو بوده است و افتتاحیه اروپایی آن هم در نیمه اکتبر در جشنواره فیلم لندن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد