جایزه صلح نوبل به یک هیأت چهارعضوی تونسی رسید

جایزه صلح نوبل به یک هیأت چهارعضوی تونسی رسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایزه صلح نوبل به هیات چهارعضوی گفتگوی ملی در تونس اعطا شد. کمیته نوبل دلیل اصلی این انتخاب را تلاشهای این هیات در مسیر کشور به سمت دموکراسی اعلام

آگهی

جایزه صلح نوبل به هیات چهارعضوی گفتگوی ملی در تونس اعطا شد. کمیته نوبل دلیل اصلی این انتخاب را تلاشهای این هیات در مسیر کشور به سمت دموکراسی اعلام کرده است.

در پی بروز بحران سیاسی و اقتصادی در سال 2013، این هیات تلاش کرد که گروه های اسلامگرا و سکولار با هم گفتگو کنند تا جنگ داخلی رخ ندهد.

به گفته کمیته نوبل، این هیات نقش تاثیرگذاری در برقراری گفتگو بین گروه ها و احزاب مختلف در تونس داشته است.

کاسی کولمن فایو، رئیس کمیته نوبل می گوید: «برنده جایزه، در طول سالهای گذشته نقش مفیدی در پایه ریزی دولتی قانونمند برای حفظ حقوق پایه مردم داشته است.»

اتحادیه عمومی کارگران، اتحادیه صنفی صنایع و صنایع دستی، اتحادیه حقوق بشر و کانون وکلای تونس چهار عضو هیات برنده جایزه صلح نوبل هستند.

یک تونسی می گوید: «این مایه افتخار برای همه مردم تونس است. من هم به عنوان یک تونسی خوشحالم. آنها نماینده واقعی کشور ما هستند.»

فرد دیگری می گوید: «ما از ابتدای انقلاب شایسته این جایزه بودیم. همه مردم تونسی حامی صلح هستند.»

اعتراضهای عمومی در جهان عرب که منجر به سقوط حکومتهای طولانی در چند کشور شد، از تونس آغاز شد. شماری از تحلیلگران، انقلاب تونس را در مقایسه با اعتراضها در کشورهایی مثل لیبی، مصر، یمن و سوریه موفق تر می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها