ادامه حملات با سلاح سرد و افزایش کشته های فلسطینی و زخمیهای اسرائیلی

ادامه حملات با سلاح سرد و افزایش کشته های فلسطینی و زخمیهای اسرائیلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آخرین گزارشها از تنش در بیت المقدس و کرانه باختری حاکی است که روز دوشنبه، چهار حمله با چاقو توسط فلسطینیها علیه اسرائیلیها، صورت گرفت که بر اثر آن سه

آگهی

آخرین گزارشها از تنش در بیت المقدس و کرانه باختری حاکی است که روز دوشنبه، چهار حمله با چاقو توسط فلسطینیها علیه اسرائیلیها، صورت گرفت که بر اثر آن سه ضارب فلسطینی کشته و دو تن دیگر هم زخمی شدند. این حملات همچنین باعث زخمی شدن شش یهودی اسرائیلی شد.

افرادی که امروز هدف این حملات با سلاح سرد قرار گرفتند نظامیان اسرائیلی و همچنین شهرک نشینان یهودی در بیت المقدس بودند.

طی حدود ده روز گذشته، فلسطینیها نوزده حمله با سلاح سرد علیه اسرائیلیها انجام داده اند، که بر اثر آن دو اسرائیلی کشته و حدود بیست تن دیگر هم زخمی شده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با ایراد سخنانی در پارلمان این کشور، با بیان این که بر تروریسم غلبه خواهد کرد، گفت که اسرائیل قصد تغییر وضعیت الاقصی را ندارد.

او افزود: “بارها این دروغ را تکرار می کنند که ما می خواهیم الاقصی را نابود کنیم و یا وضعیت آن را تغییر دهیم. این مطلقا دروغ است. درست برعکس، ما متعهد به حفظ وضعیت کنونی قدس هستیم.”

تنش میان اسرائیلیها و فلسطینیها طی حدود دو هفته گذشته، باعث کشته شدن حداقل بیست و پنج فلسطینی شده که یازده تن از آنها در درگیری با سربازان اسرائیلی در مرز غزه و اسرائیل کشته شدند.

جامعه عرب تبار اسرائیل که حدود بیست درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، خواهان برگزاری اعتصاب عمومی در این کشور در روز سه شنبه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت