حملات فلسطینی ها به شهروندان اسرائیلی سه کشته و دهها زخمی به جا گذاشت

حملات فلسطینی ها به شهروندان اسرائیلی سه کشته و دهها زخمی به جا گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با افزایش تنشها بین شهروندان فلسطینی و اسرائیلی، دست کم سه شهروند اسرائیلی کشته و بیش سی نفر دیگر زخمی شده اند. این خشونتها در شهرهای مختلف اسرائیل

آگهی

با افزایش تنشها بین شهروندان فلسطینی و اسرائیلی، دست کم سه شهروند اسرائیلی کشته و بیش سی نفر دیگر زخمی شده اند. این خشونتها در شهرهای مختلف اسرائیل از جمله، بیت المقدس، تل آویو، و رعانانا اتفاق افتاد.

شهر بیت المقدس از صبح سه شنبه صحنه حملات متعدد فلسطینیان به اسرائیلی ها بود. در نخستین حمله، دو فلسطینی با چاقو به مسافران یک اتوبوس حمله کرده و شانزده را زخمی کردند که حال هشت نفر آنها وخیم گزارش شده است.

در حمله ای جداگانه، دو فلسطینی مسلح به سلاح های گرم و سرد به سرنشینان یک اتوبوس دیگر حمله کرده و هجده نفر را بشدت زخمی کردند. دو اسرائیلی دیگر نیز در حمله مردان مسلح فلسطینی به سرنشینان اتوبوس دیگری در همین شهر کشته شدند.

همزمان، گزارش های متعددی از موج حملات فلسطینی ها و تلاش آنها برای زیر گرفتن اسرائیلی ها با خودرو یا زخمی کردن آنها با چاقو در بیت المقدس و شهرهای دیگر منتشر شده است. این حمله ها تا این لحظه به مرگ یک اسرائیلی و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شده اند.

در واکنش به حوادث امروز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کابینه امنیتی این کشور را به تشکیل جلسه اضطراری فراخوانده و مقامات اسرائیلی در مورد وخیمتر شدن اوضاع امنیتی به شهروندان اسرائیل هشدار داده اند.

تنشها بین شهروندان فلسطینی و اسرائیلی در هفته های گذشته بشدت افزایش یافته، و در حال حاضر چشم اندازی برای پایان دادن به آنها دیده نمی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه حملات با سلاح سرد و افزایش کشته های فلسطینی و زخمیهای اسرائیلی

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟