گزارش گروه تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین منتشر شد

گزارش گروه تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین منتشر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا به گزارش تیم تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در آسمان اوکراین، این هواپیمای مسافربری هدف یک موشک ساخت روسیه قرار گرفت و سقوط کرد. این گزارش

آگهی

بنا به گزارش تیم تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در آسمان اوکراین، این هواپیمای مسافربری هدف یک موشک ساخت روسیه قرار گرفت و سقوط کرد. این گزارش نتوانسته است محل دقیق شلیک موشک را مشخص کند.

قبل از ارائه عمومی، یافته های گروه تحقیق به اعضای خانواده شماری از قربانیان اطلاع داده شد.

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ متعلق به خطوط هوایی مالزی تابستان سال گذشته هدف موشکی قرار گرفت که هنوز به طور قطعی مشخص نیست که شلیک کنندگان آن چه کسانی بودند.

جیبه جوسترا، سرپرست تیم تحقیق گفت: «این هواپیما بر اثر برخورد یک کلاهک جنگی به بخش سمت چپ اتاقک خلبان منفجر شد. این کلاهک جنگی از همان نوعی است که بر روی سیستمهای موشکی زمین به هوای “بوک” وجود دارد. در نتیجه انفجار، بخش پیشانی هواپیما آسیب دید و هواپیما در آسمان منفجر شد. اجزای هواپیمای منفجر شده در حدود پنجاه کیلومتری شرق اوکراین به زمین رسیدند.»

این هواپیما در میانه درگیریهای سنگین بین ارتش اوکراین و نیروهای جدایی طلب اوکراین که مورد حمایت روسیه بودند در شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد. هر یک از دو طرف درگیر، دیگری را به سرنگون کردن این هواپیما متهم می کنند.

گزارش منتشر شده نشان می دهد که در همان زمان که هواپیمای مالزی هدف موشک قرار گرفت، سه هواپیمای دیگر هم در منطقه در حال پرواز بودند.

هیات تحقیق هلندی می گوید که در زمان وقوع حادثه دلایل کافی برای بستن حریم هوایی کشور اوکراین به عنوان اقدامی پیشگیرانه وجود داشت، اما دولت اوکراین در این باره اقدامی نکرد.

با توجه به این که ۱۹۶ نفر از ۲۹۸سرنشین این هواپیما هلندی بودند، یک گروه تحقیق هلندی سرپرستی تیم تحقیق را به عهده گرفت. در جریان تحقیقات درباره علت سقوط هواپیما بارها تیم تحقیق با کارشکنی نیروهای شبه نظامی که در محل سقوط هواپیما قدرت داشتند روبرو شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خانواده های قربانیان هواپیمای مالزیایی ساقط شده در اوکراین خواهان مجازات عاملان آن هستند

نگاهی به سرنگونی هواپیمای مالزیایی در اوکراین

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند