رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا: شکست هلند، پیروزی شیرین برای بلژیک و ترکیه

رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا: شکست هلند، پیروزی شیرین برای بلژیک و ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در ادامه رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا، روز سه شنبه در گروه «ای» تیم هلند بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به جمهوری چک واگذار کرد و به این ترتیب فرصت

آگهی

در ادامه رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا، روز سه شنبه در گروه «ای» تیم هلند بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به جمهوری چک واگذار کرد و به این ترتیب فرصت حضور در بازیهای یورو ۲۰۱۶ فرانسه را از دست داد. آنهم در حالی که فوتبالیستهای جمهوری چک در نیمه دوم ۱۰ نفره بازی می کردند.

ترکیه نیز در بازی مقابل ایسلند با گل طلایی کاپیتان تیم سلجوق اینان در آخرین لحظات، با نتیجه ۱ بر صفر به پیروزی رسید.

به این ترتیب ایسلند و جمهوری چک و ترکیه بلیط حضور در فرانسه را برای تابستان آینده کسب کرده و هلندی ها نیز پس از ترکیه در جایگاه چهارم گروه قرار گرفتند.

در گروه «بی» تیم بلژیک توانست با دو گلی که در نیمه دوم وارد دروازه کرد، بازی مقابل اسرائیل را با نتیجه ۳ بر ۱ به نفع خود به پایان برساند و همچنین صدر نشین گروه «بی» شود. بلژیکی ها همچنین توانستند به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ فوتبالشان در صدر رده بندی فیفا قرار بگیرند.

مسابقه پر گل بوسنی و هرزگوین و قبرس نیز در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ تیم بوسنی به پایان رسید. با این وجود بوسنیایی ها یک بازی دیگر در نیمه ماه نوامبر خواهند داشت و در صورت پیروزی می توانند به یورو ۲۰۱۶ راه یابند.

بازی میان ولز و آندورا نیز با برتری ۲ بر صفر ولزی ها به پایان رسید. به این ترتیب ولزی ها در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند.

در گروه «اچ» کرواسی در مقابل مالت ۱ بر صفر به پیروزی رسید و و نروژ بازی را در مقابل ایتالیا با نتیجه ۲ بر ۱ واگذار کرد. به این ترتیب ایتالیا صدر نشین گروه «اچ» شد و فوتبالیستهای کرواسی نیز راهی فرانسه شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولز همگروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲؛ اوکراین مسافر قطر نشد

فوتبالیست‌های اوکراینی آماده رقابت با ولز برای صعود به جام جهانی

یورو۲۰۲۰؛ صعود شاگردان مانچینی با دو پیروزی دلچسب؛ ترکیه مقابل ولز وا داد