افزایش خشونتها در بیت المقدس و تأثیر آن بر زندگی ساکنان و گردشگران

افزایش خشونتها در بیت المقدس و تأثیر آن بر زندگی ساکنان و گردشگران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال حوادث روز سه شنبه و موج حملات فلسطینی ها که به کشته شدن سه اسرائیلی و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد، اقدامات امنیتی در بیت المقدس به شدت

آگهی

به دنبال حوادث روز سه شنبه و موج حملات فلسطینی ها که به کشته شدن سه اسرائیلی و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد، اقدامات امنیتی در بیت المقدس به شدت افزایش یافته است. همزمان، دولت اسرائیل از اعطای اختیارات بیشتری به پلیس این کشور برای بازرسی و تعقیب مظنونان به اقدامات تروریستی خبر می دهد.

وضعیت فعلی بیت المقدس زندگی عادی شهروندان فلسطینی و اسرائیلی را به شکل چشمگیری دشوار کرده است. حلاوی، یک فلسطینی ساکن بیت المقدس می گوید: «این اقدامات به نتیجه نمی رسد. نیروهای امنیتی بیشتری هم بیاورند، پستهای بازرسی بیشتری هم ایجاد کنند، رفت و آمد را هم ممنوع کنند، باز مسئله حل نمی شود. تنها راه حل این است که به اشغال بیت المقدس شرقی پایان دهند و منطقه را به مقامات فلسطینی بسپارند.»

از سوی دیگر، ناما، یک اسرائیلی ساکن بیت المقدس می گوید: «من معمولاً ساعت ده شب کارم را تمام می کنم و آن موقع خیابانها خالی است. راه رفتن در خیابان واقعاً ترسناک می شود. اصلاً نمی دانی یک تروریست از کجا سر می رسد و تو را زیر می گیرد، یا به تو چاقو می زند. وضعیت اصلاً آسانی نیست، اما به هر حال باید تحمل کنیم.»

وضعیت امنیتی بیت المقدس برنامه های گردشگران خارجی را هم تا حدی تحت تأثیر قرار داده است. کیتلین، یک گردشگر آمریکایی اهل سیاتل می گوید: «من فکر نمی کنم که واقعاً تهدیدی متوجه گردشگران باشد. به نظرم واضح است که این درگیری بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها است. حضور پلیس همه جا محسوس است و این به آدم احساس امنیت بیشتری می دهد.»

از آغاز خشونتها در ابتدای ماه جاری میلادی، دست کم ۷ اسرائیلی و ۲۹ فلسطینی کشته شده اند. ده تن از قربانیان فلسطینی از افراد مهاجم و بقیه معترضان و تظاهرکنندگانی بوده اند که به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟

حملات اسرائیل به نوار غزه؛ آمریکا قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس را وتو کرد