اولین مناظره انتخاباتی دموکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد

اولین مناظره انتخاباتی دموکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین مناظره انتخاباتی بین امیدهای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، در لاس وگاس برگزار شد. در این مناظره که به میزبانی

آگهی

اولین مناظره انتخاباتی بین امیدهای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، در لاس وگاس برگزار شد.

در این مناظره که به میزبانی شبکه تلویزیونی سی ان ان انجام شد، رقابت اصلی بین هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین و برنی سندرس، سناتور اهل ورمونت بود و هردو به پرسشهایی در مورد موضوعات مهم داخلی و خارجی پاسخ دادند.

خانم کلینتون در پاسخ به این سؤال که آیا موضع آقای سندرس در مورد مالکیت اسلحه را مکفی و متقاعدکننده می داند یا نه، گفت: «نه، به هیچ وجه. من فکر می کنم باید این واقعیت را پیش چشم داشته باشیم که روزانه نود نفر در تیراندازیها کشته می شوند. مدتهاست که وضعیت به همین صورت است و وقت آن رسیده که کل کشور در برابر حامیان و مبلغان مالکیت اسلحه بایستد.»

در عین حال، برنی سندرس موضع سخت تری در قبال درگیری در جنگ گرفت و گفت: «من تمام تلاشم را می کنم تا مطمئن شوم آمریکا بار دیگر در باتلاق جنگ گرفتار نمی شود، باتلاقی مثل جنگ عراق، اشتباه بزرگی که محصول بدترین سیاست خارجی در طول تاریخ کشور ما بود.»

از سوی دیگر، مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند بنوبه خود از سیاست خارجی کلینتون انتقاد کرد و گفت: «من متعقدم که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه در حال حاضر کار اشتباهی است.»

در عین حال، به نظر می رسد که هیلاری کلینتون نمایش کاملاً مطلوبی در اولین مناظره نشان داده و همچنان امید اول کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

در شرایط فعلی، و با وجود اختلاف نظر رأی دهندگان در مورد مسائل روز، بعید به نظر می رسد که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا، وارد کارزار انتخاباتی شود، که این به معنای نزدیکتر شدن خانم کلینتون به نامزدی نهایی دموکراتها است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند