ویروس ابولا برای مدتها در اندام جنسی مردان می ماند

ویروس ابولا برای مدتها در اندام جنسی مردان می ماند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پژوهش های جدید نشان می دهند& ویروس ابولا مقاوم تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد. دانشمندان تاکنون می دانستند که ویروس ابولا از طریق رابطه جنسی

آگهی

پژوهش های جدید نشان می دهند& ویروس ابولا مقاوم تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد.

دانشمندان تاکنون می دانستند که ویروس ابولا از طریق رابطه جنسی هم قابل انتقال است. سازمان بهداشت جهانی هم نتایج پژوهش ها در این زمینه را در ماه مه سال جاری میلادی منتشر کرده بود.

طبق پژوهش های قبلی، گمان می رفت که برقراری رابطه جنسی ۸۲ روز بعد از درمان بیماری بی خطر باشد اما اکنون رابطه جنسی بدون استفاده از وسایل پیشگیری برای مردان درمان یافته از ابولا حداقل تا نه ماه توصیه نمی شود.

سازمان بهداشت جهانی همچنین به این گروه از مردان توصیه می کند تا زمانی که نتیجه منفی آزمایش دوم را دریافت نکرده اند، از رابطه جنسی بدون وسایل پیشگیری پرهیز کنند.

Until a male #Ebola survivor’s semen has twice tested negative, he shld abstain from all types of sex, or use condoms when having sex

— WHO (@WHO) October 14, 2015

در سیرالئون که یکی از کانونهای اصلی پیدایش و شیوع ابولا بوده است، ۹۳ مرد مبتلا برای آزمایش علمی انتخاب شدند. آزمایش اسپرم این عده نشان داد که صد در صد آنان در پایان ماه سوم پس از درمان هم چنان حامل ویروس ابولا بودند. شصت و پنج درصد آنان بین چهار تا شش ماه بعد و ۲۶ درصدشان نه ماه بعد از درمان همچنان ویروس زنده ابولا را در دستگاه تناسلی خود حمل می کردند.

دانشمندان هم چنین کشف کرده اند که بعضی از مردان ممکن است تا آخر عمر حامل ویروس ابولا در دستگاه تناسلی خود باشند. آنها در عین حال می گویند هنوز از میزان احتمال واگیری این بیماری در زمان های مختلف بعد از درمان اطلاع چندانی ندارند. به عبارت دیگر، هنوز معلوم نیست ویروسی که در دستگاه تناسلی مردان درمان یافته باقی مانده، قادر است بعد از چند ماه از طریق رابطه جنسی به بدن فرد دیگری راه یافته و او را بیمار کند یا نه.

نتیجه کامل این پژوهش در مجله پزشکی نیو انگلند به چاپ رسیده است. برای مشاهده متن کامل این پژوهش به زبان انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها