تصویب برجام؛ لغو تحریم های اروپا و تعلیق تحریم های آمریکا از دوشنبه

تصویب برجام؛ لغو تحریم های اروپا و تعلیق تحریم های آمریکا از دوشنبه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سفر مجدد یک هیات دیپلماتیک از تهران به وین، گفت: «اگر همه موارد طبق روال پیش برود به احتمال قوی روز دوشنبه (بیست و هفتم مهرماه/نوزدهم اکتبر)، روز تصویب برجام است.»

آقای صالحی که در یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی شرکت کرده بود، درباره مرحله بعدی در اجرای توافق هسته‌ای گفت: «به محض اعلام تصویب، اتحادیه اروپا لغو تحریم علیه ایران را به صورت رسمی اعلام می کند و رئیس جمهوری آمریکا نیز رسما اعلام خواهد کرد بخشی از تحریم‌های ایران لغو و بخش دیگر تعلیق شود و وی متعهد به این امر است. اما تاریخ اجرا زمانی تعیین خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران طبق تعهد در برجام، قدم هایی در مورد نطنز، فردو و اراک بردارد که این کار طبق یک نقشه راه و در مدت ۴۵ تا ۶۰ روز انجام می شود.»

حزب موتلفه اسلامی، از قدیمی‌ترین جریان‌های سیاسی اسلامی و سنت گرای ایران است که در رده احزاب راست سنتی ایران قرار می گیرد. آقای صالحی و برخی دیگر از چهره های سیاسی ایران از جمله محمدرضا عارف به عنوان مهمان در اجلاس این حزب شرکت کرده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگاران، از مجلس و شورای نگهبان به دلیل تصویب برجام تشکر کرد. روند بررسی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» و تصویب آن در هفته گذشته به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران بدل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رافائل گروسی: جهان نباید شکست خود در کره شمالی را در ایران نیز تکرار کند

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه و سوریه وضع کرد

آمریکا خواهان کاهش تنش با ایران است؟ یا گزینه «خرید زمان» مطرح است؟