تأکید ایران بر راه حل همزمان سیاسی و نظامی برای بحران سوریه

تأکید ایران بر راه حل همزمان سیاسی و نظامی برای بحران سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بر حمایت ایران از یک راه حل همزمان سیاسی و نظامی برای بحران سوریه تأکید

آگهی

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بر حمایت ایران از یک راه حل همزمان سیاسی و نظامی برای بحران سوریه تأکید کرد، و گفت که تلاشهای سیاسی و اقدامات نظامی در سوریه مکمل یکدیگر اند و یکی بدون دیگری به نتیجه نخواهد رسید.

بروجردی که روز چهارشنبه به سوریه سفر کرده، امروز پانزده اکتبر، با شرکت در یک کنفرانس خبری در دمشق، ضمن تشریح مواضع دولت ایران در حمایت از دولت بشار اسد، به انتقاد از مداخله آمریکا و متحدان آن در سوریه پرداخت.

نماینده اعزامی ایران به سوریه اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا را محکوم به شکست شمرد و در عین حال گفت که هدف نهایی ایران در سوریه دست یابی به یک راه حل سیاسی بوده اما برای رسیدن به این هدف اول باید به پیروزی نظامی دست یافت.

از سوی دیگر، بروجردی از مداخلات روسیه در سوریه دفاع کرد و گفت: «روسها هم از این که بحران سوریه از طریق سیاسی حل و فصل شود حمایت می کنند. در عین حال، تروریستها زبانی جز زور را متوجه نمی شوند و طبیعتاً با همان زبان با آنها سخن گفته می شود.»

این در حالی است که در روزهای اخیر، گزارشهای متعددی درباره افزایش حضور نظامی ایران در سوریه و تلاشهای هماهنگ نیروهای ایرانی و نظامیان سوری برای تهاجم به مخالفان اسد و بازپس گیری مناطقی از سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با معاون وزارت امور خارجه ایران

ارتش سوریه برای عملیات در حلب آماده می شود

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق