دو هفته ناآرام در کرانه باختری رود اردن با ده ها کشته

دو هفته ناآرام در کرانه باختری رود اردن با ده ها کشته
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از دو هفته است که فضای بیت المقدس (اورشلیم)، شهرهای دیگر کرانه باختری رود اردن و مرز باریکه غزه بار دیگر پرتنش و ملتهب شده است. موج تازه تنش و

آگهی

بیش از دو هفته است که فضای بیت المقدس (اورشلیم)، شهرهای دیگر کرانه باختری رود اردن و مرز باریکه غزه بار دیگر پرتنش و ملتهب شده است.

موج تازه تنش و درگیرهای بین نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینی ها تاکنون جان حداقل ۴۰ نفر اغلب فلسطینی را ستانده است.

این در حالی است که بامداد روز جمعه گروهی از فلسطینیان در نابلس مقبره ای را که به باور یهودیان مقدس و آرامگاه یوسف پیامبر است به آتش کشیدند.

فلسطینی ها سال گذشته نیز به این مقبره آسیب رسانده و در سال ۲۰۰۰ میلادی آن را تقریبا نابوده کرده بودند.

با شدت گرفتن تنش ها شبه نظامیان گردان های شهدای الاقصی امروز پس از رژه در خیابان های شهر جنین اعلام کردند تا «آزادی زندانیان فلسطینی و بیت المقدس» از پای نخواهند نشست.

حماس نیز این جمعه را روز خشم نامیده و فلسطینی ها را علیه اسرائیلی ها برانگیخته است.

امروز نیز یک فلسطینی که خود را به شکل و هیئت یک خبرنگار در آورده بود در شهر هبرون با چاقو به یک سرباز اسرائیلی حمله برد و او را زخمی کرد و خود با گلوله های سربازان اسرائیلی بر زمین افتاد.

در دو هفته اخیر ۷ شهروند اسرائیلی بر اثر حمله با سلاح سرد و ۳۴ فلسطینی از جمله ۱۱ مهاجم بر اثر تیراندازی ها و حوادث ناشی از اقدامات نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دفاع از تشدید اقدامات امنیتی دولتش می گوید:«اسرائیل دقیقا همان نوع و میزان از نیروی مشروعی را به کار می برد که هر دولت، نهاد و پلیسی در چنین شرایطی به کار می بست اگر مردم در خیابانها با چاقو، ساطور و تبر تهدید و کشته می شدند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد در سایه افزایش خشونت هایی که یادآور انتفاضه فلسطینیان است، در جلسه ای اضطراری به بررسی اوضاع پرتنش و ملتهب در کرانه باختری رود اردن می پردازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج جدید خشونت ها در بیت المقدس از دریچه تلویزیون های اروپایی

مقبره یوسف پیامبر در نابلس به آتش کشیده شد

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد