بحران مهاجرت و روابط با ترکیه، محور نشست بروکسل

بحران مهاجرت و روابط با ترکیه، محور نشست بروکسل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نشست روز پنجشنبه سران اتحادیه اروپا در بروکسل، بحران مهاجرت و در این راستا روابط اتحادیه اروپا با ترکیه در بطن گفتگوها بود. سران کشورهای عضو

آگهی

در نشست روز پنجشنبه سران اتحادیه اروپا در بروکسل، بحران مهاجرت و در این راستا روابط اتحادیه اروپا با ترکیه در بطن گفتگوها بود.

سران کشورهای عضو موافقت کردند تا مبلغی حدود ۳ میلیارد یورو را با هدف کمک به ترکیه برای مقابله با جریان عظیم ورود مهاجران بپردازند. گفتگوها بر سر جزئیات این توافق همچنان ادامه دارد.

طی تابستان گذشته مذاکرات میان رهبران اتحادیه اروپا بر سر تعیین سهمیه پذیرش پناهندگان به سرانجامی نرسید. به همین دلیل اکنون توجه ها به موضوع کمک به کشورها برای تعدیل فشار ورود مهاجران معطوف شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: «ما در این باره بحث کردیم که کدام کشورهای عضو می توانند در این طرح نقش داشته باشند. ما همچنان به یک دستورالعمل روشن برای این کار نیاز داریم. عمده نظرات حول این محور بود که خوب است که به جای تامین مالی مهاجران در کشورهایمان، شیوه ای اجرا شود که آنها در مکانهایی که به وطنشان نزدیک تر است اسکان یابند.» او افزود: «این یک بحث بسیار سازنده بود.»

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود چگونگی ایجاد اصلاحات در سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا را نیز به بحث گذاشتند و اینکه چگونه می توان یک مکانیسم دائمی را برای تعیین سهمیه برای هر کدام از کشورهای عضو و تقسیم پناهندگان به اجرا گذاشت.

خبرنگار یورونیوز در بروکسل می گوید: «در سالهای پیش رو روابط میان ترکیه و اروپا به شدت تحت تاثیر بحران مهاجران قرار خواهد گرفت. قدم بعد در این باره توسط صدراعظم آلمان برداشته خواهد شد. او قرار است یکشنبه آینده از آنکارا بازدید کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غرق شدن هفت پناهجو در سواحل لسبوس، کشته شدن یک افغان در مرز بلغارستان

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

ناتو هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت