شناسایی دو "مظنون" دیگر در حادثه لاکربی

شناسایی دو "مظنون" دیگر در حادثه لاکربی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاهی در بریتانیا اعلام کرد که دو مظنون دیگر حادثه لاکربی را شناسایی کرده است. بنابر این گزارش، این دو نفر دارای تابعیت لیبیایی هستند و یکی از آنها

آگهی

دادگاهی در بریتانیا اعلام کرد که دو مظنون دیگر حادثه لاکربی را شناسایی کرده است.

بنابر این گزارش، این دو نفر دارای تابعیت لیبیایی هستند و یکی از آنها که عبدالله السنوسی نام گرفته از جاسوسان برجسته معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، عنوان شده است.

کن دورن استین، فیلمساز که برادر خود را در این حادثه از دست داده و تحقیقاتی در این باره کرده، مظنون دوم را ابو عجیلا مسعود می داند.

او با ابراز امیدواری نسبت به این که این فرد نیز محاکمه شود، می گوید: “باید اسناد لازم به او ارائه شود. باید از او بازپرسی شود تا یک بار برای همیشه بدانیم که آیا او کارشناس بمبگذاری در این حادثه بوده و این که تمام تئوریها درباره این که چرا و چه کسی این بمبگذاری را انجام داده، درست است؟ البته من معتقدم درست است” .

تاکنون، تنها فردی که رسما در این حادثه محکوم شده، عبد الباسط المقرحی بوده است. او که همواره ادعای بی گناهی می کرد، در سال ۲۰۱۲ در لیبی درگذشت.

این حادثه که در سال ۱۹۸۸ میلادی بوقوع پیوست و در مجموع ۲۷۰ قربانی بر جا گذاشت. دولت لیبی مسئولیت آن را پذیرفت و دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار به خانواده های قربانیان آن غرامت پرداخت کرد.

.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده بمبگذاری لاکربی بار دیگر در محاکم قضایی اسکاتلند گشوده می‌شود

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

کشتی‌سوزی وایکینگ‌ها در شتلند اسکاتلند در جشنواره موسوم به «آپ هلی آ»