بازگشایی «موزه انسان» در پاریس پس از شش سال

بازگشایی «موزه انسان» در پاریس پس از شش سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از شش سال بازسازی، «موزه انسان» در پاریس این هفته درهای خود را بروی بازدید کنندگان گشود. ساختمان موزه در میدان معروف تروکادرو مشرف به برج ایفل از

آگهی

پس از شش سال بازسازی، «موزه انسان» در پاریس این هفته درهای خود را بروی بازدید کنندگان گشود.

ساختمان موزه در میدان معروف تروکادرو مشرف به برج ایفل از بیرون تغییری نکرده است اما در داخل موزه فضای ۲۵۰۰ متری آن کاملا بازسازی شده است، موزه ای که چشم انداز تازه ای به تاریخ و تکامل نوع بشر می گشاید.

پرفسور اولین هیر، متخصص انسان شناسی ژنتیک و متصدی موزه با اشاره به اینکه این موزه حول سه پرسش بنیادی شکل گرفته می گوید:
«کاری که ما می خواهیم انجام دهیم مطرح کردن سه پرسش است: اول: ما کی هستیم و انسان چیست؟ در این بخش نشان میدهیم که انسان بخشی از قلمرو حیوانات است و انسان تعاملی بین عناصر بیولوژیکی و فرهنگی است. پرسش دوم: از کجا آمد ایم؟ که در اینجا تاریخ تکامل گونه های ما بررسی می شود و پرسش سوم: ما به کجا می رویم؟»

اشیاء و اسکلت های فوق العاده این موزه به ترتیب زمانی چیده شده اند، از جمجمه انسان کرومانیون تا رنه دکارت فیلسوف فرانسوی. همراه با گالری مجسمه های نیم تنه قرن نوزدهمی که تنوع انسانی را در دوران مدرن نشان می دهند.

ژان دنیس وین، معاون متصدی موزه با اشاره به اینکه بازدیدکنندگان ممکن است این سوال را داشته باشند که چطور پرسش از اجدادمان به انسان امروز مرتبط است؟ می گوید: «چیزی که علاقمندیم بازدیدکنندگان در بخش آخر نمایشگاه بتوانند با خودشان به خانه ببرند این پرسش بزرگ درباره سازگاری و انطباق انسان است. موضوعی که نوع انسان برای ده هزار سال با آن مواجه بوده است و ممکن است برای ما هم جالب باشد که این سوال را بپرسیم که انسان چگونه توانسته این مسئله را حل کند.»

دولت فرانسه بیش از ۹۶ میلیون یورو برای بازسازی این موزه تاریخی هزینه کرده است، موزه ای که در سال ۱۹۳۸ افتتاح شده بود.

موزه انسان در پاریس از ۱۷اکتبر برای بازدید عموم باز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟