مقاومت بالای دندانهای ساکنان پمپئی به دلیل رژیم غذایی مدیترانه ای

مقاومت بالای دندانهای ساکنان پمپئی به دلیل رژیم غذایی مدیترانه ای
Copyright 
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناسان با استفاده از فناوری سی تی اسکن دست به بررسی پوشش گچ مانند بقایای به جا مانده از ساکنان پمپئی در روم باستان زده اند. بیش از دو هزار تن از

آگهی

کارشناسان با استفاده از فناوری سی تی اسکن دست به بررسی پوشش گچ مانند بقایای به جا مانده از ساکنان پمپئی در روم باستان زده اند. بیش از دو هزار تن از ساکنان پمپئی ۷۹ سال پس از میلاد مسیح، بر اثر فوران آتش فشان وزوو جان باختند.

اینک یکی از نکاتی که توجه دانشمندان را در جریان بررسی بقایای ساکنان پمپئی به خود جلب کرده، کیفیت بالای دندانهای آنها بوده است.

ماسیمو اوسانا، سرپرست ویرانه های پومپئی می گوید: «در این تحقیق ما دریافتیم که هیچ حفره ای در دندان ها وجود ندارد. این خیلی جالب است البته با توجه به آنچه درباره رژیم غذایی مدیترانه ای و اثرات مثبت آن می دانیم، این امر چندان هم شگفت آور نیست. بررسی های اخیر این جنبه ها را واقعا روشن کرده است.»

گمان برده می شود که رژیم غذایی کم قند و میزان بالای فلوراید در آب آشامیدنی دلیل کیفیت بالای دندانهای ساکنان پمپئی باشد.
در این تحقیق گروهی از باستان شناسان، رادیولوژیست ها، انسان شناسان و دندان پزشکان شرکت داشته اند تا به بررسی نحوه جان باختن ساکنان پمپئی بپردازند.

امروزه پمپئی به یکی از مکانهای گردشگری ایتالیا تبدیل شده است و سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ویرانه های آن بازدید می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجساد «مرد ثروتمند و برده‌اش» پس از دو هزار سال در ویرانه‌های پمپئی کشف شد

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند