ورود کارگران عرب به مدارس اسرائیلی در چهار شهر ممنوع شد

ورود کارگران عرب به مدارس اسرائیلی در چهار شهر ممنوع شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کرانه باختری رود اردن در سایه درگیری های فلسطینیان با نیروهای امنیتی اسرائیل همچنان پرتنش است. آنچه باعث آغاز موج جدید تنش و درگیری ها شده و ممکن است

آگهی

کرانه باختری رود اردن در سایه درگیری های فلسطینیان با نیروهای امنیتی اسرائیل همچنان پرتنش است. آنچه باعث آغاز موج جدید تنش و درگیری ها شده و ممکن است سومین انتفاضه را بدنبال آورد، به گفته فلسطینیان کنترل بیش از پیش مسجد الاقصی توسط دولت اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امروز در جلسه کابینه با رد این ادعای فلسطینی ها گفت: «در پانزده سال گذشته هیچ تغییری در وضعیت مسجد الاقصی نداده ایم، نه در مورد نمازگزاران و نه حق ورود به آن. تنها چیزی که تغییر کرده اوباش اسلامگرایی هستند که توسط جنبش اسلامی در اسرائیل و حماس حمایت مالی می شوند، وارد مسجد می شوند و به بمبگذاری در آن مبادرت می ورزند.»

همزمان با تشدید اقدامات امنیتی توسط کابینه اسرائیل در روز یکشنبه، ورود کارگران عرب به مدارس اسرائیلی در حداقل چهار شهر از جمله در پایتخت تجاری اسرائیل، تل آویو، به طور موقت ممنوع اعلام شد.

با آغاز موج جدید تنش و درگیریها، فلسطینی ها ۷ اسرائیلی را با سلاح سرد کشته اند و بیش از ۴۰ فلسطینی از جمله ضاربان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده اند.

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان امروز یکشنبه از اسرائیلی ها و فلسطینیان خواست تا با اقدامات واقعی و مناسب به تنش در ‘سرزمین مقدس’ پایان دهند و برای برقراری صلح به نفرت نه بگویند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن تعدادی فلسطینی دیگر هنگام حمله به شهروندان و نظامیان اسرائیلی

ادامه خشونتها در نوار غزه و کرانه باختری؛ جلسه اضطراری شورای امنیت

موج جدید خشونت ها در بیت المقدس از دریچه تلویزیون های اروپایی