هزینه تعمیر ساعت بیگ بن بر دوش مالیات دهندگان بریتانیایی

هزینه تعمیر ساعت بیگ بن بر دوش مالیات دهندگان بریتانیایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مالیات دهندگان بریتانیایی برای جلوگیری از خاموش شدن زنگ ساعت «بیگ بن» باید حداقل بیست و نه میلیون پوند بپردازند. بنا به گزارش رسانه های بریتانیایی در

آگهی

مالیات دهندگان بریتانیایی برای جلوگیری از خاموش شدن زنگ ساعت «بیگ بن» باید حداقل بیست و نه میلیون پوند بپردازند.

بنا به گزارش رسانه های بریتانیایی در صورتیکه اعتبار مالی لازم برای تعمیر ساعت «بیگ بن» به سرعت تامین نشود، احتمال دارد زنگ ساعت این بنای تاریخی لندن از کار بیفتد.

در حالیکه دولت محافظه کار بریتانیا این روزها مشغول کاستن از هزینه های دولتی در بخشهای گوناگون است به نظر می رسد برای حراست از یکی از نمادهای پایتخت، مجبور به قائل شدن استثناء شود. هزینه ای که در مقایسه با بودجه لازم برای بازسازی ساختمان پارلمان ناچیز است.

مرمت و بازسازی کاخ وست مینستر (ساختمان تاریخی پارلمان) در صورتیکه نمایندگان پارلمان نخواهند به محل دیگری برای برگزاری جلسات شان منتقل شوند، حدود هفت میلیارد پوند هزینه در بر خواهد داشت.

اندرو بلیک، یکی از مدرسان کالج لندن در این باره می گوید: «خوب در این حال و هوای ریاضت اقتصادی که نماینده ها در حوزه های دیگر سعی می کنند هزینه ها را کاهش دهند، اجازه هزینه کردن برای ساختمان پارلمان آن هم در این مقیاس می تواند تصمیمی متناقض تلقی شود. به هر حال بیگ بن و برج الیزابت یا همان قسمت فوقانی آن، تصویری نمادین از بریتانیا هستند.»

«بیگ بن» دومین برج ساعت بزرگ دنیاست که از هر چهارطرف آن می توان زمان را مشاهده کرد. صد و پنجاه و شش سال قدمت دارد و در این مدت سر هر ساعت به صدا در آمده است.

کار تعمیر ساعتها دست کم چهار ماه طول خواهد کشید و تاخیر یکساله در تعمیر کردن آنها می تواند هزینه را تا چهل میلیون پوند افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟