بحران پناهجویان در مرزهای اسلوونی تشدید شده است

بحران پناهجویان در مرزهای اسلوونی تشدید شده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازگشایی مرزهای میان کرواسی و اسلوونی موجب برخورد پلیس اسلوونی با هزاران پناهجویی شده که تلاش می کنند با عبور از این کشورها خود را به اتریش برسانند

آگهی

بازگشایی مرزهای میان کرواسی و اسلوونی موجب برخورد پلیس اسلوونی با هزاران پناهجویی شده که تلاش می کنند با عبور از این کشورها خود را به اتریش برسانند. به گفتۀ مهاجرانی که از توانسته اند وارد اسلوونی بشوند، پلیس برای ممانعت از هجوم آنها از گازهای فلفل استفاده کرده است.

یکی از این مهاجران می گوید: «افراد زیادی سعی می کردند سوار اتوبوس بشوند چرا که نمی خواستند شب را اینجا بگذرانند. اینجا هیچ چادری برای خوابیدن نیست به خاطر همین مردم فشار می آوردند. این سرباز [پلیس اسلوونیایی] گاز فلفل را به چشمهای همۀ ما زد.»

پس از آنکه مجارستان مرزهای مشترک خود با صربستان را به روی این پناهجویان بست، مقامات صربستان این مهاجران را با قطار یا اتوبوس به مرزهای کرواسی انتقال می دهد تا از آنجا و با عبور از کشور اسلوونی به مراکز ثبت نام در اتریش اعزام شوند.

به گفتۀ ملیتا سونجیک، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در این منطقه، روز دوشنبه مقامات کرواسی بدون اعلام قبلی مرز خود با اسلوونی را به طور ناگهانی گشودند. در پی همین امر، هزاران پناهجو به اسلوونی هجوم آورده اند که به درگیری با پلیس مرزی این کشور منجر شده است.

مقامات اسلوونی که به تعدادی از این مهاجران اجازۀ ورود به کشور را داده اند، می گویند این اقدام کرواسی به طور یکجا موجب شده که تعداد پناهجویانی که این کشور آمادگی انتقال آنها به مراکز ثبت نام موقت را دارد، بیشتر از حد انتظار باشد. تعدادی اردوگاه در اسلوونی برپا شده که این پناهجویان به منظور ثبت نام و ثبت اثر انگشت آنها به این مراکز منتقل می شوند. این پناهجویان پس از ثبت نام با اتوبوس به سمت اتریش اعزام خواهند شد.

امدادگران یونیسف، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و صلیب سرخ اقدام به توزیع مواد غذایی و پتو در میان این پناهجویانی کرده اند که در انتظار عزیمت به این مراکز ثبت نام در مرزهای اسلوونی به سر می برند. مسئولان این سازمان های امدادرسانی می گویند شرایط انسانی در این منطقه ناگوار است و با توجه به سرمایی که در راه است، نسبت به وخیم تر شدن وضعیت این پناهجویان هشدار می دهند.

مقامات مرزی اسلوونی می گویند بیش از ۳۰۰۰ مهاجر در پی این اقدام مقامات مرزی کرواسی در مرزهای این کشور تجمع کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات اروپاییها برای ایجاد مراکز شناسایی و تفکیک پناهجویان از مهاجران

آیا ادعاهای مطرح شده درباره پناهجویان صحت دارد؟

بریتانیا برای نخستین بار یک زن نابینا را به عنوان سفیر منصوب کرد