دیدار اعضای خانواده های کره ای پس از دهه ها انتظار

دیدار اعضای خانواده های کره ای پس از دهه ها انتظار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها تن از سالخوردگان کره جنوبی به مرز دو کره رفتند تا در منطقه مانت کوکانگ با برخی از خویشاوندان خود در کره شمالی دیدار کنند. برخی از آنها دهه هاست

آگهی

صدها تن از سالخوردگان کره جنوبی به مرز دو کره رفتند تا در منطقه مانت کوکانگ با برخی از خویشاوندان خود در کره شمالی دیدار کنند. برخی از آنها دهه هاست که از دیدار همدیگر محروم بوده اند.

از سال ۲۰۰۰ این بیسمتین باری است که دولت دو کره امکان ارتباط بین نسلهای قدیمی که خانواده های بین دو کشور دارند را برقرار می کنند.

شصت و پنج سال پیش جنگ بین دو کره باعث جدایی بسیاری از خانواده ها شد. دیدار خانواده ها پس از دهه ها بسیار دردناک است. لی اکی یئون، ۸۷ ساله همسرش را پس از ۶۵ سال می بیند.

وی می گوید: “باورم نمی شود، فکر می کردم دروغ می گویند، پسرمان الان هفتاد ساله است، او می خواست پدرش را ببیند و او را به یک وعده غذایی میهمان کند.”

لی ژئونگ سوک، پنجاه سال است که پدرش را ندیده و هر سال بیاد وی مراسمی برپا می کند. زمانی که فهمید پدرش زنده است شورو شوق زائدالوصفی داشت و می گوید حتی نتوانسته بخوابد.

وی می گوید: “می خواستم از خانواده جدید اهل کره شمالی وی بخاطر اینکه کمک کرده اند زنده بماند تشکر کنم. جدایی خانواده ها نمی تواند هیچگاه خانواده ای را برای همیشه دوپاره کند.”

پس از جنگ جهانی دوم قسمت شمالی کره به تصرف شوروی و قسمت جنوبی آن مورد اشغال آمریکا درآمد. اختلافات بین دو بلوک شرق و غرب باعث جنگ بین دو کره در سال ۱۹۵۰ شد و این جنگ تا سال ۱۹۵۲ ادامه یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید

برگزاری «مانور حمله هسته‌ای» در کره شمالی در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و متحدانش