فراری بر روی پیست وال استریت

فراری بر روی پیست وال استریت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت ایتالیایی فراری، تولیدکننده اتومبیلهای اسپورت روز چهارشنبه وارد بازار بورس نیویورک، وال استریت، شد. فراری ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم در این بازار

آگهی

شرکت ایتالیایی فراری، تولیدکننده اتومبیلهای اسپورت روز چهارشنبه وارد بازار بورس نیویورک، وال استریت، شد.

فراری ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم در این بازار ارائه می کند. ارزش هر سهم در ابتدای کار این بازار ۵۲ دلار تعیین شد که در ادامه با ۱۵ درصد افزایش به رقم ۶۰ دلار رسید. این ورود به بازار بورس نیویورک که با حضور سرژیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر، شرکت سرمایه دار عمده فراری، در این بازار همراه بود، ارزش کمپانی فراری را حداقل به رقم ۹ میلیارد یورو می رساند.

کمپانی فراری با تولید ۷ هزار و ۲۵۵ دستگاه اتومبیل در سال ۲۰۱۴ پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۹ حجم تولیداتش به رقم ۹ هزار دستگاه برسد. ۴۵ درصد فروش این شرکت مربوط به اروپا، آفریقا و خاورمیانه است. ۳۴ درصد فروش آن در آمریکا و ۹ درصد در چین بوده است.

شرکت فراری سال ۱۹۴۷ توسط انزو فراری تاسیس شد. در حال حاضر نود درصد سهام این شرکت متعلق به گروه فیات کرایسلر بوده و ۱۰ درصد مابقی در اختیار پیرو فراری فرزند انزو قرار دارد.

میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی به رقم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو رسیده و سود خالص آن ۴۰۰ میلیون یورو اعلام شده است.

در حال حاضر، فراری ۹ مدل خودرو تولید می کند که ارزان ترین آنها با قیمت ۱۷۵ هزار یورو به فروش می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده