روسپیگری از نگاه نقاشان بزرگ

روسپیگری از نگاه نقاشان بزرگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نمایشگاه نقاشی از تصویرهای روسپیگری به نام «شکوه و فلاکت» در موزه اورسی پاریس برگزار شده است. این نمایشگاه کاوشی در تخیلات و فانتزی نقاشان فرانسوی

آگهی

یک نمایشگاه نقاشی از تصویرهای روسپیگری به نام «شکوه و فلاکت» در موزه اورسی پاریس برگزار شده است. این نمایشگاه کاوشی در تخیلات و فانتزی نقاشان فرانسوی و بین المللی در دوره رونق گرفتن روسپی گری در قرن نوزدهم است.

برگزار کننده نمایشگاه می گوید: «هنرمندانی که آگاهانه روسپیگری مدرن را به تصویر کشده اند، هدفشان شکستن ساختارها و زیر پا گذاشن قوانین معمول ژانر و همچنین ترساندن بورژواها است. طرز لباس پوشیدن زنها گستاخانه و زننده و رنگها تند است. طرز آرایش صورتشان با زنهای بورژوا خیلی فرق می کند.»

بسیاری از نقاشان از جمله پیکاسو، ون گوگ، مونه و ادگار دگا حقایق دردناک و فانتزی های دنیای روسپی ها را ترسیم کرده اند. از روسپی های سرشناس بالای شهری، تا دختران پیش پا افتاده در روسپی خانه های پایین شهر، این زنها همیشه موضوعاتی شگفت انگیز و گیرا برای ترسیم برهنگی زنان از نگاهی دیگر بوده اند. نمایشگاه همچنین شامل تصاویری اروتیک از روسپی ها و مشریانشانشان در روسپی خانه ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است.

«شکوه و فلاکت»، نمایشگاه تصاویر روسپیگری تا ۱۷ ژانویه در موزه اورسی پاریس برقرار است و پس از آن از ۱۹ فوریه در موزه ون گوگ آمستردام در نمایش خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات پلیس آلمان علیه شبکه فحشاء مرتبط با تایلند

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل