انتشارتازه ترین رمان علمی- تخیلی نویسنده مترو ۲۰۳۳

انتشارتازه ترین رمان علمی- تخیلی نویسنده مترو ۲۰۳۳
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آینده»، تازه ترین کتاب دیمیتری گلوخوفسکی در فرانسه منتشر شد. نویسنده و روزنامه نگار روس با نگارش کتاب علمی – تخیلی که نقد ساختارهای اجتماعی و سیاسی

آگهی

«آینده»، تازه ترین کتاب دیمیتری گلوخوفسکی در فرانسه منتشر شد. نویسنده و روزنامه نگار روس با نگارش کتاب علمی – تخیلی که نقد ساختارهای اجتماعی و سیاسی است به شهرت رسید. موضوع کتاب تازه او به نام «آینده» انسانیت در برابر سالخوردگی است. در اروپای پر جمعیت قرن ۲۵، برای بچه دار شدن یکی از والدین باید جاودانگی خود را فدا کند.

دیمیتری گلوخوفسکی می گوید: «موضوع این کتاب کاوشی در موضوع مرگ و جاودانگی است؛ مرگ چگونه زندگی ما را تعیین می کند، اگر جسم ابدی باشد، روح ما چگونه است؟ آیا کلیسا و خدا در دنیای انسان های جاودانه و نامیرا جایی دارد؟ آیا به نیرویی که ما را آفریده نیاز داریم؟ »

دیمیتری گلوخوفسکی با انتشار اولین کتابش به نام مترو ۲۰۳۳ به شهرت جهانی رسید. این رمان آخر زمانی روایت بازماندگان یک هولوکاست هسته ای جهانی در متروی مسکو است. کتاب دستمایه یک برنامه اینتراکتیو آنلاین و سپس یک بازی کامپیوتری شد. نویسنده ۳۶ ساله با اشاره به تاریخچه کتاب های علمی – تخیلی در کشورش می گوید: «زمان اتحاد شوروی، رمان های علمی تنها راه و یا بلندگوی حرف زدن درباره مشکلات جامعه و سیستم سیاسی و یا انتقاد از آنها بود. در حالیکه ادبیات به اصطلاح واقعی بکلی در کنترل دولت قرار داشت. هدف من پیدا کردن خواننده و فراخواندن آنها به این کلوپ انسانگرا است.»

کتاب مترو به ۳۵ زبان ترجمه شده، ترجمه فرانسه «آینده»، ششمین کتاب دیمیتری گلوخوفسکی که در اروپای قرن ۲۵ روی می دهد منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟