سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا متحول می شود

سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا متحول می شود
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه خود در مالت اعلام کردند که در نشست ماه دسامبر خود، درباره ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی

آگهی

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه خود در مالت اعلام کردند که در نشست ماه دسامبر خود، درباره ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی این نهاد به منظور حمایت بیشتر از اوضاع اقتصادی منطقه پولی یورو تصمیم خواهند گرفت.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا ضمن تصریح این موضوع که این بانک برای تقویت اوضاع اقتصادی منطقه و کنترل نرخ تورم آمادگی استفاده از همه اهرمهای سیاست پولی خود را دارد از احتمال کاهش نرخ بهره این نهاد در نشست آینده خبر داد.

وی در در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «در حالی که میزان تقاضا در داخل منطقه پولی یورو به روند رو به رشد خود باز می گردد، نگرانی هایی درباره چشم انداز رشد قدرتهای نوظهور اقتصادی، تاثیر تحول بازارهای مالی بر روی رشد و نرخ تورم همچنین تاثیر بازار مواد اولیه بر روی اقتصاد به چشم می خورد.»

مهار روند نزولی نرخ تورم در حوزه پولی یورو از جمله مهمترین اهداف بانک مرکزی اروپاست. این نهاد برای سرعت بخشیدن به آهنگ رشد اقتصادی منطقه پولی یورو تلاش دارد نرخ تورم را به رقم ۲ درصد برساند. برای رسیدن به این مهم تدابیر حمایتی از جمله بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی تا سقف ۶۰ میلیارد یورو و یا کاهش نرخ بهره این نهاد به رقم ۰.۰۵ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟