حمله سایبری منسوب به اسلام گرایان علیه یک شرکت بزرگ مخابراتی در بریتانیا

حمله سایبری منسوب به اسلام گرایان علیه یک شرکت بزرگ مخابراتی در بریتانیا
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک شرکت مخابراتی بریتانیایی به نام «تاک تاک» روز جمعه اعلام کرد که هدف یک «حمله سایبری بزرگ» قرار گرفته است. هکرهای اینترنتی به اطلاعات شخصی بیش از

آگهی

یک شرکت مخابراتی بریتانیایی به نام «تاک تاک» روز جمعه اعلام کرد که هدف یک «حمله سایبری بزرگ» قرار گرفته است. هکرهای اینترنتی به اطلاعات شخصی بیش از چهار میلیون مشتری این شرکت از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن آنها دست یافتند. مدیر عامل «تاک تاک» می گوید شخصی که خود را هکر معرفی کرده با این شرکت تماس گرفته و درخواست پول کرده است.

یک کارشناس می گوید: «یک مشکل کلی وجود دارد که مربوط به همه تجارت های اینترنتی است و آن این است که امنیت داده ها را نمی توان در هر زمانی تضمین شده دانست. امروز اولویت نخست شرکت های اینترنتی در جهان باید این باشد که از داده های مشتریان و در نتیجه از موجودیت شرکت خود حمایت کنند.»

شبکه چهار رادیو بی بی سی از قول یک پژوهش گر اسکاتلند یارد گفت هکرها ادعا کرده اند که یک گروه جهادی هستند و از خاک روسیه این عملیات را انجام داده اند.

این سومین بار در یک سال گذشته است که شرکت «تاک تاک» مورد حمله اینترنتی قرار می گیرد. این شرکت بزرگ مخابراتی به رغم انتقاد کارشناسان هنوز اطلاعات مشتریان خود را رمزگذاری نکرده است. «تاک تاک» روز جمعه هم چنین بیش از دو درصد از شاخص خود در بازار بورس لندن را از دست داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان