لغو تمام پروازهای مستقیم میان روسیه و اوکراین از نیمه شب شنبه

لغو تمام پروازهای مستقیم میان روسیه و اوکراین از نیمه شب شنبه
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی تصمیم دولت اوکراین برای تحریم پروازهای مستقیم روسیه، تمام پروازهای مستقیم میان این دو کشور از نیمه شب شنبه لغو می شوند. به این ترتیب جابجایی یک

آگهی

در پی تصمیم دولت اوکراین برای تحریم پروازهای مستقیم روسیه، تمام پروازهای مستقیم میان این دو کشور از نیمه شب شنبه لغو می شوند. به این ترتیب جابجایی یک میلیون مسافری که همه ساله میان دو کشور رفت و آمد می کنند تحت تأثیر این اقدام قرار خواهد گرفت. منابع روسی می گویند هفتاد درصد این مسافران را اوکراینی هایی تشکیل می دهند که در روسیه بستگانی دارند یا کار می کنند.

آندری پیووارسکی، وزیر ترابری اوکراین می گوید: «در واقع این تحریم ها برای اوکراینی هایی که تا به حال به صورت ترانزیت و از طریق شهرهای دیگر به روسیه می رفتند، مشکلی ایجاد نمی کند. آنها می توانند از شهرهای دیگر جهان به روسیه ترانزیت بشوند. ضمنا اوکراینی هایی که به دلایل شغلی یا خانوادگی مجبورند به روسیه سفر کنند، می توانند با قطار یا هواپیما از طریق کیشیناو (پایتخت مولداوی) و مینسک (پایتخت روسیه سفید) به آنجا بروند.»

دولت کی یف این تحریم را به دلیل الحاق کریمه و حمایت روسیه از شورشیان شرق اوکراین اعمال کرده و مسکو نیز تصمیم گرفته است تا در اقدامی مشابه، پروازهای اوکراینی را تحریم کند.

یک شهروند روسی در فرودگاه بوریسپیل کی یف، پایتخت اوکراین می گوید: «من در این دعوا نه طرف روسیه هستم، نه طرف اوکراین. به نظر من این شبیه یک جنگ اطلاعات است. این برای من روسی و خانواده ام در اوکراین خبر بدی است. این برای شرکت های هواپیمایی “روسیا” و “ایروفلوت” هم خبر خوبی نیست.»

بیست شرکت هواپیمایی روسی که در حدود دو سوم مسافران میان دو کشور را جابجا می کنند، در سیاهه تحریم شدگان اوکراین قرار دارند.

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز در کی یف می گوید: «سوای مشکلاتی که این اقدامات می توانند برای هر یک از مسافران ایجاد کنند، باید به یاد داشته باشیم که میان روسیه و اوکراین تنش وجود دارد. در عین حال مسکو و کی یف نوعی مذاکرات فنی را با یکدیگر آغاز کرده اند تا شاید یک روز بتوانند لااقل بخشی از مشکل پروازها میان دو کشور را حل کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم