دو عضو تیپ فاطمیون در سوریه کشته شدند

دو عضو تیپ فاطمیون در سوریه کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مصطفی صدرزاده، معروف به سید ابراهیم و سید میلاد مصطفوی، دو عضو گروه شبه نظامی فاطمیون در نزدیکی شهر حلب سوریه کشته شدند. آقای صدرزاده، فرمانده گردان موسوم به عمار گردان های فاطمیون بوده است.

در هفته های اخیر و همزمان با حملات هوایی روسیه در سوریه و عملیات گسترده ارتش سوریه و متحدانش، چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سوریه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس این دو عضو «تیپ فاطمیون» برای «دفاع از حرم حصرت زینب» «از سرزمین‌ خود عازم سوریه شده بودند.»

لشكر فاطمیون

برخی منابع خبری نزدیک به حکومت ایران «تیپ فاطمیون» را گروهی معرفی می کنند که در ابتدا یک هیات مذهبی کهنه سربازان افغان جنگ ایران و عراق بوده است و با آغاز درگیری ها در سوریه، اقدام به جذب، آموزش و اعزام شهروندان افغانستانی مقیم ایران به این کشور می کند.

مصطفی صدرزاده، چند ماه قبل در مصاحبه با روزنامه کیهان، از دشواری های پذیرفته شدن یک ایرانی در تیپ فاطمیون سخن گفته بود.

رسانه های رسمی ایران، شبه نظامیان و نظامیان ایرانی و افغان حاضر در میدان جنگ در سوریه را با عنوان کلی «مدافعان حرم» معرفی می کنند.

در ماه های گذشته اخباری درباره پرداخت پول و تسهیل شرایط اقامت ایران برای شهروندان افغانستانی که حاضر به حضور در جبهه های جنگ سوریه هستند منتشر شده بود.

بنا به اعلام رسانه های ایران، تا کنون بیش از دویست نفر از شبه نظامیان افغان عضو گردان های فاطمیون در سوریه جان خود را از دست داده اند. ایران سازماندهی شهروندان افغان برای شرکت مستقیم در جنگ سوریه را انکار نمی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد