دادستان بهبهان: ۶ نفر از عوامل تیراندازی به عزاداران بازداشت شدند

دادستان بهبهان: ۶ نفر از عوامل تیراندازی به عزاداران بازداشت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان از دستگیری شش نفر از عوامل تیراندازی به عزاداران مراسم عاشورا در شهر بهبهان خبر داد.

خبرگزاری فارس روز گذشته نوشت در جریان برگزاری مراسم عاشورا در شهرستان بهبهان، دو موتورسوار مسلح به کلاشنیکف به‌ طرف عزاداران تیراندازی کردند و در این حادثه چهار نفر زخمی شدند.

اینک فاضل محمد پور، دادستان عمومی و انقلاب بهبهان با بیان اینکه تیراندازی به عزاداران در مسیر «امام زاده حیدر» این شهرستان رخ داد می‌گوید: «ساعت ۲:۱۰ دقیقه بامداد عاشورا یکی از این افراد با اسلحه شکاری به سمت عزاداران شلیک می‌کند که در این حادثه هفت نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.»

وی افزود: بلافاصله ماموران نیروی انتظامی و سپاه وارد عمل شدند و با توجه به اینکه چند روز قبل در جلسه شورای تامین به آنان تذکرات لازم داده شده بود و با توجه به بحث داعش و قضیه دزفول در آمادگی کامل به سر می‌بردند، درکمتر از ۱۵ دقیقه ۶ نفر از عوامل حادثه شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان همچنین گفت: تیراندازی متقابل از سمت نیروی انتظامی صورت گرفت که طی آن یکی از عوامل حادثه تیر خورد و چند نفر دیگر متواری شدند.

به گفته‌ی وی ۶ نفر از عوامل حادثه در بازداشت هستند و پرونده نیز در دست بررسی است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد. محمدپور با رد تروریستی بودن حادثه گفت درتلاش هستیم تا تعدادی از افرادی که متواری هستند نیز دستگیر شوند.

گفتنی است اظهارات دادستان بهبهان در حالی است که امروز یکشنبه سوم آبان ماه، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تیراندازی به عزاداران در شهر بهبهان را تکذیب کرد و گفت که هیچ اتفاقی در هیچ مراسم عزاداری در این استان نیفتاده است و اخبار مربوط به این مسئله «کذب است».

گزارش‌ها از تیراندازی در روز عاشورا در شهر بهبهان در حالی منتشر شده است که هفته گذشته نیز در تیراندازی به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. با این حال دادستان بهبهان ارتباط این دو حادثه را رد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود