افت اندک فعالیتهای تجاری بازرگانی در آلمان در ماه اکتبر

افت اندک فعالیتهای تجاری بازرگانی در آلمان در ماه اکتبر
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسوایی شرکت فولکس واگن و کندی روند رشد اقتصای چین بر روی فعالیتهای تجاری بازرگانی و اعتماد بازرگانان در آلمان تاثیر چندانی نداشته است. شاخص موسسه

آگهی

رسوایی شرکت فولکس واگن و کندی روند رشد اقتصای چین بر روی فعالیتهای تجاری بازرگانی و اعتماد بازرگانان در آلمان تاثیر چندانی نداشته است.

شاخص موسسه مطالعات اقتصادی آلمان، «ایفو» از فعالیتهای تجاری بازرگانی در ماه اکتبر سال جاری به رقم ۱۰۸.۲ واحد رسیده که نسبت به ماه سپتامبر تنها ۰.۳ واحد افت دارد.

کلوز ولرابه، اقتصاددان از موسسه ایفو در این می گوید: «این آمار و ارقام نشان می دهد رسوایی فولکس واگن تاثیر تعیین کننده ای نداشته است. حتی در بخش خودرو شاخصها با افزایش همراه بوده است. شاخص ایفو در بخش کسب و کار و تجارت در ماه اکتبر اندکی افت دارد، اما کارفرمایان و صاحبان کسب و کار نسبت به ماههای آینده خوشبین هستند.»

موسسه ایفو از فعالیتهای ۷ هزار شرکت و بنگاه تجاری تحقیق بعمل آورده است. کارشناسان این موسسه از پیش بینی افزایش تولیدات شرکتها در آینده نزدیک خبر داده اند.

از سوی دیگر بانک مرکزی آلمان با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرده روند رو به رشد فعالیتهای اقتصادی در این کشور در سه ماهه سوم سال ادامه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده