رامین صدیقی، برنده جایزه درخشش حرفه ای گردهمایی موسیقی دنیا

رامین صدیقی، برنده جایزه درخشش حرفه ای گردهمایی موسیقی دنیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با برگزاری بیست و یکمین دوره «وومکس» (WOMEX ) گردهمایی موسیقی دنیا، بوداپست مرکز دنیای موسیقی شده است. این اولین باری است اروپای شرقی میزبان

آگهی

همزمان با برگزاری بیست و یکمین دوره «وومکس» (WOMEX ) گردهمایی موسیقی دنیا، بوداپست مرکز دنیای موسیقی شده است. این اولین باری است اروپای شرقی میزبان این رویداد است. گروه های موسیقی، تهیه کننده ها و شرکت های ضبط موسیقی بین المللی برای عرضه، ومعرفی و همچنین بازار یابی محصولاتشان از ۲۱ تا ۲۵ اکتبر به پایتخت مجارستان آمدند.

در میان سه هزار شرکت کننده، گروه راک – فولک کشور استونی با خواننده اوکراینی با سی دی تازه ای به نام «آزادی» به گردهمایی آمده اند.

تولید کننده های موسیقی می گویند همه چیز در تغییر دائمی است در نتیجه هر سال باید هر سال به وومکس بیایند.
الکس دیویدسون، تهیه کننده شرکت نف می گوید: «امسال یک خواننده برزیلی به نام رناتو و خواننده تونسی به نام جوهر داریم. ما برای آشنایی و ارتباط با موسیقی بین المللی به وومکس می آییم. اینجا هر سال فرصتی برای دیدن آنها است.»

رامین صدیقی مدیر و موسس نشر موسیقی هرمس در تهران، جایزه امسال درخشش حرفه ای وومکس را دریافت کرد. او می گوید به دلیل کمبود ارتباطات بین المللی، دنیا از موسیقی ایران آگاهی ندارد. اما روند در حال تغییر است. رامین صدیقی گفت: «خیلی ها فکر می کنند موسیقی در ایران چندان زنده نیست و فعالیتی انجام نمی شود در حالیکه به عکس آن است. در ایران آلبوم فروخته می شود و اجرای کنسرت ها با استقبال همراه است که می توان گفت عرصه موسیقی بسیار با فرهنگ در ایران داریم.»

الکساندر والتر، مدیر وومکس معتقد است اجرای زنده مهمتر از گذشته شده و دنیای موسیقی در تغییر دائمی است. مدیر وومکس می گوید: «موسیقی دنیا، در بیست سال اخیر اگر بطور کلی بگوییم، خیلی باز شده است. شاهد رواج بیشتر موسیقی الکترونیک و تلفیق سبک های مختلف هستیم. موسیقی ترکیبی و میکس شده است.»

گزارشگر یورونیوز در بوداپست با ارسال این گزارش می گوید: «شاید در این غرفه ها و جایگاه ها باشد که در باره تازه های نشر موسیقی و جشنواره های سال آینده تصمیم های مهمی گرفته می شود. هر چه هست، تنوع زیادی وجود دارد. نمایندگان ششصد شرکت موسیقی از نود کشور دنیا به وومکس آمده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟